Connect with us

Autostrada Bacău – Pașcani: costul pentru un kilometru ajunge la peste 16 mil. euro

Peste 16 km din autostrada A7 se suprapun cu centura Bacăului

Trafic

Autostrada Bacău – Pașcani: costul pentru un kilometru ajunge la peste 16 mil. euro

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat favorabil indicatorii tehnico-economici ai tronsonului Bacău – Pașcani din autostrada A7, investiția fiind estimată la aproape 6,3 miliarde lei pentru 77,4 km. În euro, ar însemna un cost mediu de circa 16 milioane euro/km. Banii ar urma să fie asigurați din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Suma nu cuprinde TVA.

„Sectorul de autostradă cuprins între Bacău și Pascani are o lungime de 77.394 km, iar traseul autostrăzii se desfășoară pe teritoriile administrative ale județelor Bacău, Neamț și Iași. Stabilirea traseului precum și a soluțiilor tehnice din cadrul Studiului de fezabilitate au avut la baza Studiul geotehnic în cadrul căruia au fost realizate 653 de foraje geotehnice cu adâncimi cuprinse între 6-30 m, însumând un total de 8686 ml de foraj”, se arată într-o informare a CNAIR.

Traseul A7 pe raza județului Iași: intrarea în județ este în zona comuna Mircești, iar traseul continuă în paralel cu DJ208 pe raza unor comune precum Hălăucești, Mogoșești-Siret, Cozmești, Stolniceni-Prăjescu și orașul Pașcani.

În cadrul proiectului sunt propuse, printre altele: 112 lucrări de artă (poduri, pasaje, viaducte, structuri casetate), 9 noduri rutiere (cu o lungime a bretelelor de aprox. 66 km), 2 parcări, 50 de spații de încărcare pentru vehicule electrice și acoperirea a unei suprafețe de 140 ha cu perdele forestiere cu rol de antiinzăpezire.

Nodul rutier de mare viteză propus în zona Pașcaniului – aici va fi intersecția autostrăzilor A7 (Ploiești – Pașcani) și A8 (Iași – Tg Mureș) – citește detalii despre acest nod

Potrivit CNAIR, valoarea totală a investiției aferente autostrăzii este de aproape 6,3 miliarde lei (fără TVA), sumă din care 5,4 miliarde lei înseamnă construcții și montaj. Raportând numărul de kilometri la valoarea investiției fărăt TVA, rezultă un cost mediu de 81 milioane lei/km, respectiv circa 16 milioane euro/km. Rămâne de văzut în ce măsură va scădea această sumă în urma licitației, iar dacă guvernul va putea asigura fondurile necesare atât din PNRR (autostrada este inclusă spre finanțare în acest plan), cât și din alte surse: PNRR asigură doar parțial finanțarea.

Potrivit CNAIR, parcările vor fi dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilități etc. De asemenea au fost prevăzute spații disponibile pentru concesionare în vederea realizării dotărilor comerciale precum magazin, restaurant, benzinărie, service auto, hotel etc. De asemenea, în cadrul Studiului de fezabilitate au fost cuprinse echipamentele și utilajele necesare pentru dotarea Centrului de Întreținere și Coordonare cât și sumele necesare pentru achiziționarea lor.

Traseul autostrăzii Bacău – Pașcani: linia albastră reprezintă cei 16,3 km de drum în regim de autostradă care fac parte din centura Bacăului, drum dat în folosință și al cărui traseu se suprapune cu autostrada A7. Consultă AICI o hartă interactivă cu întreg traseul autostrăzii care leagă sudul de nordul țării

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Articole din categoria Trafic

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top