Connect with us

Rețea rutieră refăcută în zone-cheie ale Iașului: proiecte de 45 mil. lei pentru conexiuni noi și rute alternative

strada dealul zorilor

Proiecte publice

Rețea rutieră refăcută în zone-cheie ale Iașului: proiecte de 45 mil. lei pentru conexiuni noi și rute alternative

Primăria Iași pregătește reabilitarea mai multor străzi din oraș, iar pe listă se află artere de circulație pe care sunt promise intervenții de mai mulți ani. Printre cele mai importante se numără str. Dealul Zorilor (care face legătura între Rediu și zona Copoului), str. Grigore T. Popa (alternativă la șos. Bucium cu descărcare în str. Trei Fântâni) și un drum de legătură Ciurea – Iași.

Valoarea totală a proiectelor de reabilitare ajunge la circa 45 milioane lei. Lista cuprinde următoarele artere: str. Dealul Zorilor (13 milioane lei), str. Grigore T. Popa (3,9 milioane lei), str. Rampei (3,6 milioane lei), fundac Păcureți (1,4 milioane lei), str. Păcureți (2 milioane lei), str. Rediu (1,6 milioane lei), stradela Rediu (0,9 milioane lei), str. Movila Păcureți (4 milioane lei), str. Constantin Pop (3,6 milioane lei) și drum de legătură Iași-Ciurea (11,7 milioane lei). Sumele sunt cu TVA și reprezintă valoarea totală a fiecărui proiect.

Intenția municipalității de a moderniza aceste străzi este încă în fază incipientă. Dar, un prim pas concret în lansarea licitațiilor va fi făcut în această săptămână: consilierii locali vor aproba documentațiile tehnice pentru fiecare stradă în parte. În acest sens, ședința deliberativului local a fost convocată miercuri, 26 noiembrie.

Detaliile tehnice pentru fiecare stradă în parte

  • Strada Grigore T. Popa – asigură accesul locuitorilor din zona Bucium spre strada Trei Fântâni, având lungimea de 677 m. În soluția proiectată, partea carosabilă va avea lățimea de 5,5 m cu 2 benzi de circulație de 2,75 m, câte o bandă pe fiecare sens de circulație. Carosabilul va fi încadrat de borduri și de trotuare cu lățime variabilă. A fost proiectat un sistem de colectare și evacuare a apelor pluviale din zona străzii. Este prevăzut un sistem de iluminat public stradal alcătuit din 20 stâlpi și lămpi de iluminat tip LED
  • Strada Dealul Zorilor este amplasată pe 2 UAT-uri: pe Rediu, au fost executate parțial lucrări de modernizare. Pe raza municipiului Iași, strada are lungimea de aproape 1,5 km. În soluția proiectată partea carosabilă va avea lățimea de 5,5 m și va fi încadrată de trotuare din pavaj cu lățime variabilă. Sistemul de iluminat public stradal va fi alcătuit din 38 stâlpi și lămpi de iluminat tip LED
  • Drumul de legătură Iași – Ciurea este o variantă care poate descongestiona traficul de pe Șoseaua Nicolina, prin preluarea traficului din zona metropolitană de locuințe și dirijarea acestuia către zona centrală Iașului. Tronsonul de drum studiat are lungimea de 805 m și lățimea de 6 m. În soluția proiectată, partea carosabilă va avea lățimea de 7 m (câte o bandă de 3,50 m/sens) și va fi încadrată de trotuare cu lățimea de 1,80 m fiecare și de un șanț betonat în vecinătatea pădurii. Sistemul de iluminat stradal va fi alcătuit din 28 stâlpi și lămpi de iluminat alimentate cu panouri solare pentru asigurarea siguranței circulației pietonale și rutiere
  • Strada Rampei – asigură accesul locuitorilor între strada Lupitei și strada Lutherană (intersecția cu calea ferată – Linia principală 610). În prezent, strada are lățimea de 6 m cu câte o bandă de circulație pe sens. După modernizare lățimea carosabilului va fi de 7 m. Strada Rampei începe de la Șos. Moara de Foc până la strada Tabacului, fiind compusă dintr-un tronson amenajat între Moara de Foc și linia CF și un tronson degradat între linia CF și strada Lupitei (sector care face obiectul modernizării)
  • Fundacul Păcureți – asigură accesul locuitorilor din zonă spre Șoseaua Rediu (DJ 280E), având lungimea de 153 ml și lățimea de 4-5 m. Strada este compusă din 2 tronsoane: primul tronson neamenajat este cuprins între stradela Păcureți și limita proprietate și al doilea tronson (amenajat) este cuprins între strada Movila Păcureți și primul tronson al străzii. În soluția proiectată, primul tronson de stradă va avea lățimea de 5 m și al doilea tronson va avea lățimea de 4 m. Partea carosabilă pe ambele tronsoane va fi încadrată de trotuare cu lățime variabilă
  • Strada Păcureți – asigură legătura între stradela Păcureți și strada Movila Păcureți, având lungimea de 276 m și lățimea părții carosabile de 4 m, încadrată de trotuare din beton cu lățime variabilă
  • Strada Rediu – asigură accesul locuitorilor din zonă spre șoseaua Rediu (DJ 280E) dinspre strada Păcureți, având lungimea de 203 m. În soluția proiectată, partea carosabilă va avea lățimea de 4 m pe un tronson de 140 ml de la intersecție cu Șos. Rediu până la intersecție cu strada Movila Păcureți și de 5 m până la final, la intersecție cu str. Păcureți. Carosabilul va fi încadrat de trotuare din beton cu lățime variabilă
  • Stradela Rediu – asigură accesul locuitorilor din zonă spre Șoseaua Rediu (DJ 280E) dinspre strada Movila Păcureți, având lungimea de 141 m. În soluția proiectată, partea carosabilă va avea lățimea de 4 m și va fi încadrată de pereu din beton cu lățime variabilă. Datorită condițiilor din amplasament, pe primul tronson al străzii se va realiza un taluz betonat care reduce lățimea părții carosabile la 3 m
  • Strada Movila Păcureți – asigură accesul locuitorilor din zonă spre Șoseaua Păcurari spre strada Păcureți, având lungimea de 468 m și câte o bandă de circulație pe sens. În soluția proiectată partea carosabilă va avea lățimea de 5,5 m (câte o bandă de 2,75 m/sens) și va fi încadrată de trotuare cu lățime variabilă. Datorită construcțiilor existente în zonă, ultimul tronson de 88 m spre strada Păcureți se îngustează și partea carosabilă va avea lățimea de 3 m încadrată de pereu din beton
  • Strada Constantin Pop – asigură legătura între strada Dealul Bucium și strada I.C. Constantinescu. Strada este în aliniament, având lungimea de 323 m. În soluția proiectată, partea carosabilă va avea lățimea de 6 m (câte o bandă de 3,00 m/sens) și va fi încadrată de trotuare cu lățimea de 1,50 m fiecare

„La proiectare s-a ținut seama de funcția pe care o va avea fiecare stradă în cadrul rețelei stradale a Municipiului Iași, categoria străzii (drumuri publice în interiorul localităților), de planurile de urbanism și de amenajare a teritoriului, utilizarea rațională a terenului, conservarea și protejarea mediului înconjurător, precum și de necesitatea desfășurării circulației în condiții de siguranță și confort”, se arată în proiectul de hotărâre.

În același timp, în document se precizează că tipurile de lucrări prevăzute a fi executate au fost stabilite din punct de vedere tehnic și economic cu scopul menținerii viabilității străzii, adaptarea structurii rutiere și siguranța circulației la nivelul de agresivitate a traficului și factorilor de mediu la care este sau va fi supus în perspectivă.

După aprobarea documentațiilor tehnice, Primăria Iași va lansa licitații de execuție în funcție de disponibilitățile financiare.

Aricole din categoria Proiecte publice

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top