Proiecte publice
S-a rezolvat cu autostrăzile Moldovei: A8 „după 2027”, A7 se oprește la Buzău. UPDATE
UPDATE. La circa 5 ore de la postare, ministrul Grindeanu și-a editat „informarea”: a aflat că autostrada A7 are traseul mai departe de Buzău și și-a amintit chiar și de tronsonul Pașcani – Siret, rută care ar urma să fie în continuarea A7, dar nu este clar la acest moment dacă va fi integral la regim de autostradă sau parțial va fi drum expres.
Noul ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu (PSD) a făcut o gafă de proporții după ce a mimat o consultare publică cu societatea civilă din Moldova care susține necesitatea construirii de autostrăzi: pe contul său de Facebook, Grindeanu a scris că toate autostrăzile Moldovei sunt „la fel de importante”, dar în cazul A7 (Ploiești – Pașcani), social-democratul a scris Ploiești – Buzău.
Anterior, actuala guvernare a dat de pământ cu autostrada A8: în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii în următorii 10 ani, sectorul montan al acestei rute (cea mai importantă porțiune pentru economia și dezvoltarea întregii regiuni a Moldovei) a fost scoasă din lista de priorități și „mutată”, ca eventuală implementare, „după anul 2027”.
- Citește și „Să sperăm ca măcar cei 60 km din autostrada A7, între Ploiești și Buzău, vor fi făcuți prin PNRR”
Ministrul Transporturilor s-a întâlnit astăzi cu reprezentanți ai societății civile din regiune (Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, Moldova vrea autostradă, Împreună pentru A8) și parlamentari ieșeni. Activiștii civici au anunțat că vor susține joi o conferință de presă în care vor prezenta detalii despre concluziile întâlnirii. Liderii administrativi ai Iașului, primarul Mihai Chirica și președintele Consiliului Județean Costel Alexe, lipsesc din dezbaterea publică, influența lor politică la București fiind aproape inexistentă deși reprezintă Iașul.
Între timp, la capitolul diverse, Suceava beneficiază de 150 milioane lei pentru o nouă Sală Polivalentă, în timp ce Vasluiul de 100 milioane lei pentru un nou bazin olimpic – Iașul rămâne cu proiecte pe „hârtie”.