Connect with us

UMB a câștigat contractul pentru 33 km din autostrada Pașcani – Suceava: 12 km sunt pe raza jud. Iași

autostrada moldovei a7

Trafic

UMB a câștigat contractul pentru 33 km din autostrada Pașcani – Suceava: 12 km sunt pe raza jud. Iași

Grupul de firme UMB, deținut de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, va construi primul segment al autostrăzii Pașcani – Suceava, între Pașcani și Roșcani (33 km). UMB a avut doi contracandidați: Danlin XXL și Webuild (Italia). Peste 12 km sunt pe raza județului Iași.

Contractul de lucrări are o valoare de 3,1 miliarde lei, iar durata de execușie este de 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni lucrări). Contractul, finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, prevede ca toate parcările și spațiile de servicii să fie dotate, fiecare, cu infrastructura necesară amplasării unui număr de minimum 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice.

traseu pascani roscani
Primul lot, între Pașcani și Roșcani (33 km), cuprinde și construirea a 12,3 km de autostradă pe teritoriul județului Iași. În total, traseul autostrăzii între Pașcani și Suceava are 62 km

Construcția lotului Pașcani – Roșcani presupune și lucrări de demolare ale unor construcții, precum: 2 anexe ale unei ferme (Pașcani, Iași), 6 anexe de la o stână (Lespezi, Iași), alături de relocări de utilități pe raza comunelor Tătăruși și Lespezi. Sectorul Roșcani – Suceava cuprinde două viaducte (unul de 1 km și celălalt de 600 m), un pasaj (900 m), patru parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii și trei noduri rutiere (Tătăruși – Heci, Dolhasca și Roșcani).

Cel de-al doilea lot a intrat, de asemenea, în ultima etapă de evaluare a ofertelor și nu este exclus ca un anunț pentru desemnarea câștigătorului să aibă loc în curând. Pentru autostrada Roșcani – Suceava sunt aceiași ofertanți. În context, amintim că UMB și-a adjudecat peste 250 dintre cei 320 km din autostrada A7 Ploiești – Pașcani. În același timp, constructorul român va face lucrări pe cel puțin 120 km din autostrada A8 și așteaptă rezultatele evaluării în cazul a altor 46 km din aceeași autostradă.

Autostrada Pașcani – Suceava avea 72 de poduri, pasaje și viaducte. Cele mai multe dintre acestea (56) vor avea o lungime fiecare de sub 100 metri, în timp ce 16 vor avea o lungime de peste 100 metri. Cea mai mare trecere de acest fel va fi un viaduct de 1.050 metri care va fi realizat chiar în punctul de început al autostrăzii, în zona Gâstești – Pașcani. Viaductul este necesar întrucât sunt mai multe obstacole: vale, DJ 208 și cale ferată.

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Trafic

To Top