Proiecte publice
A8: CNAIR a publicat zeci de clarificări pentru tronsonul Iași – Tg Neamț
Compania de autostrăzi a publicat răspunsurile la zeci de clarificări solicitate de firme interesate să proiecteze tronsonul din autostrada A8 care va tranzita județul Iași.
Una dintre solicitări a determinat și publicarea unei completări la documentația de atribuire, respectiv documentația tehnică pentru lucrările de poduri, pasaje, structurile de la nodurile rutiere și podețe. În rest, cele aproape 40 de răspunsuri au vizat detalii tehnice legate de condițiile și derularea contractului de lucrări.
În SICAP, licitația pentru tronsonul Ungheni – Iași – Târgu Neamț apare în continuare cu statutul „suspendată”, dar cu un nou termen limită pentru depunerea ofertelor: 11 noiembrie. Procedura a fost lansată în septembrie 2020, iar valoarea contractului se ridică la peste 73 milioane lei. Inițial, termenul pentru depunerea ofertelor a fost 23 octombrie, dar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a suspendat licitația pentru a avea timp să răspundă la numărul mare de clarificări.
Contractul cuprinde următoarele elemente:
- actualizarea studiului de fezabilitate
- documentația pentru obținerea autorizației de construire
- realizarea proiectului tehnic de execuție a lucrărilor
- publicitatea aferentă proiectului (investiția este asigurată de UE)
- documentația tehnică și consultanță în cadrul elaborării cererii de finanțare
- documentație tehnică pentru atribuirea contractului de execuție, pe loturi care se vor stabili după finalizarea studiului de fezabilitate
- asistență tehnică pentru perioada de execuție a lucrărilor în calitate în proiectant al lucrărilor de construire a tronsonului de autostradă
Sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni are o lungime de 100 km, iar prezentul contract scos la licitație prevede și realizarea proiectului tehnic de execuție. Celelalte două sectoare ale A8 sunt Tg Mureș – Ditrău (92 km) și Ditrău – Tg Neamț (119 km). Lucrările de execuție vor face obiectul unei alte licitații, după ce proiectul tehnic va fi întocmit (vezi mai jos ce surse de finanțare vrea să asigure CNAIR pentru execuție).
- Citește și Stadiul autostrăzilor A7 și A8: progrese mici la A8 și majore la A7 (analiză a lui Adrian Covasnianu, consilier onorific la Ministerul Transporturilor)