Trafic
FOTO Autostrada A7: cum arată cele trei noduri rutiere care vor fi construite în județul Iași
APIX.ro continuă informările despre sectorul Mircești – Pașcani (28 km), parte din autostrada A7, prima porțiune de autostradă care va fi construită în județul Iași, licitația de execuție a lucrărilor fiind în desfășurare cu termen de ofertare pe 15 septembrie.
Amintim că valoarea estimată pentru construirea celor 28,1 km ajunge la maxim 2,6 miliarde lei (fără TVA), sectorul ieșean fiind cel de-al treilea lot scos la licitație din tronsonul Bacău – Pașcani, alături de Săucești – Trifești (30 km – 2,4 miliarde lei) și Trifești – Gherăești (19 km – 1,8 miliarde lei).
Traseul autostrăzii A7 în județul Iași tranzitează teritoriul administrativ aferent localităților Mircești, Hălăucești, Mogosești – Siret, Stolniceni – Prăjescu și Pașcani. În cea mai parte, traseul este în zone extravilane. Pentru asigurarea accesului către alte rute, proiectanții (spaniolii de la Acciona) au stabilit trei noduri rutiere.
Nodul rutier Mogoșești – Siret
Acest nod rutier este prevăzut la circa 10 km de la „intrarea” autostrăzii în județul Iași. Geometria este de tip „Trompetă”, cu raze ale bretelelor de 250 m, fiind asigurată o viteză de proiectare de 60Km/h cu descărcare în DJ208. „Trompeta descarcă traficul print-o bretea într-o intersecție giratorie la DJ208. Nodul este amplasat pe raza UAT Hălăucești”, se arată în proiectul tehnic al investiție, consultat de APIX.ro.
Cel mai spectaculos nod rutier: intersecția A7 – A8
Cel de-al doilea nod rutier va fi amenajat pe raza a două unități administrativ-teritoriale (Pașcani și Stolniceni Prăjescu) și va fi unic în țară. „Geometria este de tip turbion, cu raze ale bretelelor cuprinse între 400 m și 600 m. Particularitatea acestui nod constă în faptul că are menirea de a realiza conectarea între Autostrada Bacău-Pașcani cu Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași”, se precizează în documentație.
Nodul rutier Pașcani
Nodul rutier de la Pașcani, punctul final al autostrăzii A7, eeste similar cu cel de la Mogoșești Siret: geometria este de tip „Trompetă”, cu raze ale bretelelor de 200 m – 500 m, fiind asigurată o viteză de proiectare de 60Km/h. „Trompeta descarcă traficul print-o bretea într-o intersecție giratorie la DN28A”, potrivit proiectului tehnic.
Amintim că traseul autostrăzii A7 în județul Iași are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ 208 (zona Mircești). În zona km 54-57 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se strecoare pe un coridor între construcții (case) și pădure. Până la km 65, traseul se dezvolta paralel cu CF500 (calea ferată), la Vest de localitatea Cozmești. În zona km 68+700 se strecoară prin coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 virează ușor către Vest pentru a ocoli localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300 – 71 + 400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași). La km 72+900 intersectează DC111 (strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (str. Moldovei).