Trafic
Cinci ofertanți la licitația pentru construirea drumului expres Focșani – Brăila, care va asigura legătura A7 cu podul de la Brăila
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit cinci oferte de la asocieri și constructori din România, Bulgaria și Italia la contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, un proiect cu o valoare estimată la 6,3 miliarde de lei.
Drumul Expres Focșani-Brăila, cu lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța. Contractul are un termen de finalizare de 42 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție. Fondurile sunt asigurate din surse europene.
- Citește și Deținuții vor lucra la construirea de autostrăzi. Încă un segment din A7 este dat circulației
Care sunt cei cinci ofertanți:
- Ofertant unic WEBUILD SPA-MILANO (Italia)
- Asocierea TRACE Group Hold (Lider, Bulgaria)-Tancrad-Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design-Primacons Group SRL-Drum Asfalt-Olroad Construct
- Asocierea SA&PE Construct (Lider, România)- Spedition UMB-Tehnostrade SRL-Arcada Company
- Asocierea CONI (Lider, România) -Pimk-TQM Management
- Asocierea DANLIN XXL (Lider, România) -Intertranscom Impex SRL-Groma Hold LTD.
Potrivit CNIR, contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract. ,,Am inclus criterii de evaluare noi în documentația proiectului, respectând angajamentele naționale față de obiectivele de dezvoltare socială, politicile de mediu privind schimbările climatice și inovare. Astfel, oferta financiară are o pondere de 40%, iar oferta tehnică 60%”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Care sunt criteriile din oferta tehnică:
- 6% pentru creșterea incluziunii sociale (angajarea forței de muncă de pe plan local/șomeri/persoane cu dizabilități)
- 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice : materiale sustenabile pentru construcții
- 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice : pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice)
- 6 % pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).
Oficialii CNIR au mai spus că Drumul Expres Focșani-Brăila va avea două benzi pe sens (4 X 3,50 metri), bandă mediană (lățime 3 metri), acostament consolidat (2 X 2,25 m) și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană.
Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute 57 de structuri (poduri și pasaje) și șase noduri rutiere: Nodul Focșani (intersecție A7), Milcovul (DN 23 A), Măicănești (DN 23), Corbu (DN 23), Siliștea (DJ 221 C) și Nodul rutier Brăila (intersecție Drum Expres Buzău-Brăila).
Ce dotări va avea drumul expres:
- 2 Parcări de Scurtă Durată (stânga + dreapta) cu 120 de locuri și platformă de cântărire inclusă respectiv Spații de servicii tip S 1 (stânga + dreapta) cu 150 locuri parcare, prevăzute cu spațiu rezervat pentru benzinărie și spațiu pentru comerț/alimentație publică.
- Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) și Centru de Monitorizare și Informare.