Proiecte publice
Cinci variante de traseu pentru autostrada A13 Bacău – Brașov
Autostrada A13 de la Brașov – Bacău, una din cele două autostrăzi în plan care să traverseze Carpații Orientali și să lege Moldova de Transilvania, ar urma să aibă undeva între 150 și 170 de km, în funcție de traseul stabilit, scrie Hotnews.ro. Potrivit sursei citate, proiectantul A13 (Search Corporation) analizează în acest moment cinci variante de traseu.
Tot Search Corporation a lucrat și la studiul de fezabilitate pentru A8 Iași – Tg Mureș, documentație realizată acum 10 ani și care a fixat un necesar de finanțare pentru A8 de peste 9 miliarde euro – indicatorii tehnico-economici nu au fost aprobați de către Guvern, iar, în prezent, studiul este revizuit.
În ceea ce privește A13, conform CNAIR, este în curs analiza multicriterială 1 a proiectului și se discută practic despre culoarele variantelor de traseu și încă nu s-a ajuns la un nivel mai de detaliu sau să se stabilească exact unde și câte noduri rutiere vor fi.
Din cele 5 variante de traseu studiate acum pentru A13, 4 pleacă de la intersecția cu A3 (Codlea), iar o variantă studiată este înțeparea A13 direct în centura Brașovului, la est, în zona Hărman.
În variantele studiate mai departe, trei trasee ocolesc Târgu-Secuiesc pe la Nord și continuă pe același culoar cu DN11 prin Pasul Oituz. O a patra variantă ocolește Târgu Secuiesc pe la Sud și ia o altă cale pentru trecerea munților, mult mai pe la Nord de Pasul Oituz.
Citește mai multe pe Hotnews.ro