Connect with us

Pasajul ACB ar putea fi reabilitat de o asociere în care sunt implicați oameni de afaceri austrieci

Proiecte publice

Pasajul ACB ar putea fi reabilitat de o asociere în care sunt implicați oameni de afaceri austrieci

Un contract de aproape 70 milioane lei (fără TVA) scos la mezat de către Primăria a atras o singură ofertă: o asociere de firme conduse de oameni din afaceri din România și Austria este interesată să reabiliteze pasajul Alexandru ce Bun.

Geiger Transilvania (Mureș) și Zublin România (București) sunt liderii asocierii. Prima firmă este cunoscută autorităților ieșene: cea mai mare recentă lucrare executată în oraș este podul peste Bahlui, din zona Arcadia.

În ceea ce privește Zublin, această societate este subsidiara din România a grupului german omonim, condus de doi oameni de afaceri din Austria. În România, Zublin a participat la construcția de autostrăzi, dar și la construcții civile precum clădiri de birouri sau de locuit. În același timp, Zublin a fost unul dintre constructorii unui parc industrial din Cluj sau al unui terminal de cereale din Constanța.

  • Proiectul de reabilitare a pasajului ACB presupune reparaţii capitale asupra infrastructurii şi suprastructurii, inclusiv a căii de rulare pentru tramvaie.

Potrivit site-ului oficial, compania este prezentă în România din anul 2000, activând în domeniul lucrărilor speciale de fundații. Asocierea are trei subcontractanți: Loial Impex (Suceava), Longreen Prod (Craiova) și Swietelsky Construcții Feroviare (Ilfov). Primele două firme enumerate sunt specializate în lucrări de instalații, în timp ce Swietelsky (cu acționarat austriac) în lucrări la căi ferate.

  • Cu o lungime de peste 500 metri, iar partea carosabilă a pasajului ACB are o suprafață de 8.500 mp, pasajul asigură circulația rutieră, pietonală și a tramvaielor între cartierul Alexandru cel Bun și zona centrală, pe str. Silvestru și șos. Națională.

„Lucrările de consolidare la nivelul infrastructurilor pot fi realizate simultan cu lucrările de reabilitare executate la nivelul suprastructurii pasajului. O atenție specială se vor acorda lucrărilor de la nivelul infrastructurilor pe deschiderile peste calea ferată – acestea pot fi executate numai de societăți de construcții autorizate AFER cu personal specializat și cu suficientă experiență să execute lucrări la calea ferată, în cadrul unor închideri de linii”, se arată în caietul de sarcini.

Pasajul ACB a fost construit în perioada 1977 – 1980, iar un studiu tehnic întocmit în 2019 a relevat faptul că se impun lucrări de reabilitare a obiectivului. Principalii indicatori tehnici ai investiției, așa cum au votat anul trecut consilierii locali: pasajul are o lungime de 523 metri, modernizarea carosabilului (8.800 mp), modernizarea trotuarelor (2.500 mp), un nou sistem de iluminat (tip LED), noi parapeți de siguranță (1.042 metri), modernizarea căii de rulare pe pasaj și pe rampe (peste 500 metri), consolidarea infrastructurii și consolidarea zidurilor de sprijin (712 metri).

[P] Apartamente de vânzare și închiriat pe evo-imobiliare.ro

Urmărește știrile APIX.ro pe WhatsApp

Articole din categoria Proiecte publice

Hover Image with Link

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top