Connect with us

PNRR: Pe unde ar putea trece traseul Lețcani – Cicoarei – Dacia

Proiecte publice

PNRR: Pe unde ar putea trece traseul Lețcani – Cicoarei – Dacia

Singurul proiect de infrastructură inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) în relație strictă cu municipiul Iași vizează crearea unei legături rutiere noi, ca alternativă la drumul european E58, pentru intrarea în municipiul Iași. Proiectul pare apărut „peste noapte”, cel puțin o parte din el, dar despre acest drum s-a mai discutat în trecut, fiind unul dintre traseele luate în considerare ca parte din centura Iașului.

Noutatea vizează traseul Lețcani Vest – Uricani: rută care ar putea fi construită în paralel cu râul Bahlui, să continue pe drumul central din parcul industrial Miroslava – ulterior, drumul se suprapune cu centura „grea” până la rondul Uricani. Din acest punct, trebuie construită varianta de trafic ușor până în Cicoarei – Dacia (traseu aflat acum în licitație de proiectare) și, mai departe, pe străzile existente (Cicoarei, Berindei) de legătură cu Nicolina. Acest traseu este una dintre variantele luate în calcul de către autorități, conform informațiilor APIX.ro.

Variantă de traseu Lețcani Vest – Uricani – Cicoarei. Pe porțiunea Lețcani Vest – Uricani (intersecția cu centura) nu există studiu sau proiect tehnic, în timp ce porțiunea Uricani – Cicoarei este în fază de licitație de proiectare

În PNRR, traseul Lețcani Vest – Uricani – Cicoarei are o lungime de aproape 15 km, iar valoarea estimată a lucrărilor ajunge la 88 milioane euro.

Drumul care apare în PNRR se suprapune cu varianta de trafic ușor a Iașului pe traseul Uricani – Dacia. Acest traseu nu avea finanțare pe alt program, astfel fiind explicată introducerea în PNRR

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Proiecte publice

To Top