Proiecte publice
Șoferii ar putea scăpa de ambuteiajele din Podu Iloaiei în 2025: calendarul lucrărilor la drumul ocolitor
Ministerul Transporturilor (MT) a stabilit calendarul pentru realizarea unui drum ocolitor, de 4 km, prin partea de sud a orașului Podu Iloaiei, proiect necesar pentru a descongestiona traficul din oraș în special în zilele de weekend când fluxul de mașini este foarte mare, iar cozile depășesc cu mult limita orașului.
Prima etapă a proiectului este deja de în desfășurare: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) așteaptă până pe 17 octombrie oferte la licitația pentru întocmirea studiului de fezabilitate, valoarea estimată a contractului fiind de aproape un milion de lei.
Potrivit MT, calendarul lucrărilor la drumul ocolitor este următorul:
- ianuarie 2023 – semnare contract pentru elaborarea studiului de fezabilitate, dacă nu vor exista contestații la procedură
- iunie 2023 – finalizarea studiului de fezabilitate (termenul de execuție este de 5 luni)
- octombrie 2023 – avizarea de către autoritățile centrale a indicatorilor tehnico-economici, moment în care vom afla și o valoare aproximativă a valorii investiției
- noiembrie 2023 – elaborare documentație în vederea demarării procedurii de contractare a proiectului tehnic și execuția lucrărilor
- martie 2024 – semnare contract de proiectare și execuție a lucrărilor
- aprilie 2025 – finalizarea lucrărilor și darea în folosință a drumului ocolitor
Așa cum APIX.ro a scris recent, valorile zilnice de trafic au ajuns până la 46.000 autovehicule/sens în cursul anului trecut, fluxul de mașini având o creștere substanțială în special în zilele de înainte și după weekend-uri.
„Traseul are o lungime de aproximativ 4.150 metri și va ocoli orașul Podu Iloaiei prin partea de sud. Cea mai mare parte a traseului va face paralelism cu calea ferată 606, iar pe acest sector se impune sporirea siguranței circulației prin amplasarea de ziduri de sprijin și parapet metalic”, se arată în documentația de atribuire a contractului.
- Citește și O firmă din Oradea va proiecta centura Est a orașului, documentația va fi gata în 18 luni
Drumul ar urma să aibă 2 benzi (o singură bandă pe sens), cu o lățime a platformei de 12 m, în condițiile în care partea carosabilă va avea 7 m, iar acostamentele câte 2,50 m.
„Se vor elabora studii de circulație necesare justificării tipurilor de amenajări proiectate în scopul identificării modului de asigurare a capacității de circulație în intersecții”, se mai precizează în caietul de sarcini.