Connect with us

Un miliard de euro pentru reabilitarea căii ferate Roman – Iași – Frontieră

cale ferata cfr

Proiecte publice

Un miliard de euro pentru reabilitarea căii ferate Roman – Iași – Frontieră

Proiectul pentru reabilitarea căii ferate Roman – Iași – Frontieră are o valoare de 5 miliarde lei (fără TVA). Linia tranzitează terenuri de pe raza a 22 de unități administrativ-teritoriale și are o lungime de aproximativ de 140 km. În prezent, investiția este în stadiul de obținere a avizelor necesare.

În urma implementării proiectului cu finanțare PNRR, trenurile de călători ar urma să atingă o viteză de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h, se arată în documentația tehnică consultată de APIX.ro. În prezent, nu sunt puse în circulație trenuri, din sau spre Iași, care să atingă această viteză, dar Iașul este inclus într-un program național pentru garnituri noi, iar unele achiziții sunt deja în desfășurare.

cale ferata roman iasi frontiera
Traseul căii ferate Roman – Iași – Frontieră. În prezent, cei 140 km sunt parcurși în cel puțin 3 ore și 15 minute, conform CFR, din cauza stării liniilor

Care sunt principalele disfuncționalități ale căii ferate

  • starea tehnică precară a liniei, din cauza subfinanțării lucrărilor de întreținere și reparații;
  • viteze reduse de circulație pentru trenurile de pasageri și marfă pe relația București – estul/nord estul României;
  • întârzieri în graficul de mers ca urmare a infrastructurii aflate într-o stare de degradare, vitezele comerciale inferioare vitezelor de proiectare pentru secțiunile considerate;
  • cotă de piață scăzută a căii ferate între București și principalele localități situate pe linia de cale ferată Roman – Iaşi – Frontieră, pe acest coridor calea ferată nu este competitivă în concurența cu rețeaua rutieră;
  • material rulant și facilități oferite în stațiile CF aflate într-o stare precară, ceea ce reprezintă o deficiență la nivelul întregii rețele feroviare naționale;
  • grafic de mers ineficient, ceea ce conduce la o productivitate scăzută a personalului și a materialului rulant. Timpi mari de întoarcere și tipare de oprire neregulate, ceea ce reprezintă o problemă generalizată la nivel național;
  • fiabilitate scăzută și sisteme de semnalizare ineficiente;
  • capacitate limitată și sisteme de semnalizare redundante.

Pe parcursul lunii iulie, vor avea loc trei dezbateri publice privind acest proiect, după cum APIX.ro a relatat recent: consultările vor avea loc în sălile de ședință din gările Roman (15 iulie), Pașcani (16 iulie) și Iași (17 iulie).

Amintim că, pe raza județului Iași, calea ferată tranzitează teritoriul următoarelor localități: Iași, Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Mircești, Hălăucești, Mogosești-Siret, Stolniceni-Prăjescu, Ruginoasa, Heleșteni, Costești, Ion Neculce, Bălțați, Dumești, Lețcani, Miroslava, Holboca și Ungheni. Alte localități tranzitate sunt Roman, Cordun, Săbăoani și Gherăești.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Articole din categoria Proiecte publice

To Top