Connect with us

Undă verde pentru noul sediu al Primăriei: Consiliul Județean a emis avizul unic

Noul centru administrativ va fi construit în curtea interioară

Proiecte publice

Undă verde pentru noul sediu al Primăriei: Consiliul Județean a emis avizul unic

Consiliul Județean (CJ) a emis avizul unic pentru proiectul de construire a unui nou sediu pentru Primăria Iași, centru administrativ care este prevăzut pentru zona din spatele Palatului Roznovanu, respectiv în curtea interioară și în parcarea de peste drum.

CJ a emis avizul unic pe 12 ianuarie și, în mod normal, ar fi trebuit să intre deja în plenul Consiliului Local (CL) în una dintre ședințele care deja a avut loc, semn că documentația nu este încă pregătită în totalitate. Odată ce va fi adoptat de CL, Primăria poate elibera ulterior autorizația de construire. O formă finală a proiectului nu este cunoscută public.

În stânga imaginii este sediul actual al Primăriei, după cum se poate observa noul centru presupune o trecere peste str. Agatha Bârsescu. Randare publicată de APIX.ro, sursa fiind pagina de Facebook uneia dintre firme implicată în proiectarea noului sediu. După publicarea pe APIX.ro, randările, trei la număr, au dispărut de pe Facebook, dar au rămas în arhiva APIX.ro

Proiectul a fost inițiat în anul 2017, iar planul Primăriei este de a muta toată activitatea administrativă în noul centru, în timp ce, în Palatul Roznovanu, vor rămâne reprezentanții executivului (primar, viceprimari și consilieri ai acestora), secretariatul tehnic și vor fi amenajate birouri pentru consilierii locali.

În caietul de sarcini aferent licitației de proiectare lansate în 2018, se arăta că în monumentul istoric vor rămâne doar 11 persoane: primarul, secretara lui, cei doi viceprimari, secretarul Consiliului Local, patru consilieri ai primarului şi doi şefi de departamente. Aceştia din urmă sunt Sebastian Buraga şi Dan Postolea, ei fiind singurii angajaţi nominalizaţi dintre cei 11 care vor continua să-şi desfăşoare activitatea în Palatul Roznovanu. Buraga e şef la Serviciul privind Dezvoltarea Capacităţii Administrative, iar Postolea e şef la Biroul de Comunicare, dar ambii sunt de facto consilieri personali ai primarului Mihai Chirica.

Ceilalţi 248 de angajaţi ai Primăriei, ce lucrează în prezent în Palatul Roznovanu, vor fi relocaţi în noua clădire, imobil ce va avea mai multe corpuri. „Primăria se confruntă cu un deficit de spaţiu în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţii angajaţilor, a locurilor de parcare şi totodată lipsa unui spaţiu destinat arhivării documentelor oficiale. Prin construirea unui centru administrativ (…) nu ne-am mai confrunta cu deficienţele actuale“, se arată în do­cumentaţia de atribuire.

Viitoarea clădire în care Primăria ar urma să-şi mute aproape toată activitatea va avea trei niveluri în subteran, parter şi două etaje. Subsolul va găzdui arhiva instituţiei şi locuri de parcare, parterul va fi destinat relaţiilor cu publicul, iar la etajele 1 şi 2 vor avea birouri angajaţii din aparatul de specialitate.

În stânga jos este sediul actual al Primăriei Iași

„Din punct de vedere arhitectural, clădirea va fi prevăzută cu pereţi cortină generoşi în vederea asigurării unui grad satisfăcător de luminozitate naturală. Se va alege un tip de sticlă cu capacitate de reflexie pentru a pune în valoarea clădirile învecinate tip monument. Se va utiliza pe cât posibil conceptul de birouri «open space»“, se arată în tema de proiectare.

Potrivit sursei citate, compartimentarea spaţiilor va fi realizată din sticlă „pentru a vedea ce se întâmplă în sală, dar şi cu posibilitatea de opacizare“. Totodată, spaţiile trebuie izolate fonic, iar pe acoperiş vor fi amplasate panouri solare.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Proiecte publice

To Top