Proiecte publice
APM a emis acordul de mediu pentru modernizarea căii ferate Roman – Iași – Ungheni
Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Iași a emis vineri Acordul de mediu pentru proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Roman-Iași-Frontieră“, beneficiar Compania Națională de Căi Ferate “CFR“ S.A. București, conform unui comunicat primit la redacție.
Proiectul vizează reabilitarea infrastructurii feroviare pe tronsonul de cale ferată Roman – Pașcani – Iași – Ungheni, pe teritoriul județelor Neamț și Iași, cu o lungime de cca 140 km, având ca scop îmbunătățirea infrastructurii și a sistemului feroviar încât să se poată atinge viteze maxime de traseu de 160 km/h.
Conform comunicatului APM, investiția urmărește, printre altele:
- Creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și minim 160 km/h pentru trenurile de călători;
- Creșterea capacității de tranzit;
- Dublarea și electrificarea liniei de cale ferată de la stația Socola până la limita stației Ungheni – Prut;
- Înființarea liniei 3 Iași – Lețcani pe o lungime de 9055 m, pentru accesul la trenul metropolitan;
- Diminuarea efectelor adverse asupra mediului
Recent, APIX.ro a scris despre faptul că CFR a revizuit proiectul privind reabilitarea căii ferate Roman – Iași – Frontieră și a introdus lucrări în cadrul investiției care sunt necesare pentru funcționarea trenului metropolitan Iași, alături de alte obiective care, în final, au dus la o dublare a investiției
Proiectul propune atât lucrări specifice de reabilitare pentru căi ferate – consolidări terasamente, reparații poduri, podețe, treceri de nivel, peroane, instalații de electrificare, cât și lucrări necesare pentru protecția mediului și sănătății populației precum montarea panourilor fonoabsorbante pe anumite tronsoane pentru diminuarea nivelului de zgomot, creșterea suprafeței perdelelor forestiere, realizare instalații și montare echipamente pentru asigurarea colectării și epurării apelor uzate și pluviale, amenajare spații verzi, etc.
- Citește și A fost stabilit constructorul noului pod rutier este Prut de la Ungheni, investiție de 30 mil. euro
„Pentru a evita impactul negativ asupra factorilor de mediu atât pe perioada lucrărilor de reabilitare cât și a funcționării obiectivului, actul de reglementare emis de APM Iași cuprinde măsuri și condiții pe care constructorul și beneficiarul trebuie să le respecte astfel încât să se asigure protecția mediului și conformarea cu prevederile legale in vigoare”, se arată în comunicatul APM Iași.
Obiectivul strategic general al proiectului este asigurarea unei rețele feroviare sustenabile, eficientă economic, flexibilă, favorabilă mediului inconjurător, sigură și echilibrată, care să se integreze cu celelalte moduri de transport și care să fie compatibilă cu rețeaua de bază și extinsă TEN-T (Rețeaua transeuropeană de transport).