Proiecte publice
„Capetele” sectorului montan al A8 intră în PNRR? Primarul Iașului spune că da
O propunere formulată de Asociația Moldova vrea autostradă (MVA) ar putea deveni realitatea: introducerea „capetelor” sectorului montan al autostrăzii A8 pentru finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Surse neoficiale au confirmat astăzi acest lucru, iar primarul Mihai Chirica a vorbit, la rândul lui, despre această intenție ca o certitudine.
- În variantă publicată aseară de către Guvern, PNRR nu cuprinde cele două porțiuni (citește AICI)
„Am obținut, împreună cu dl Costel Alexe, și introducerea în program a capetelor de autostradă, respectiv legătura Moțca până la Tg Neamț, iar în cel de-al doilea plan de finanțare să facem și legătura dintre Tg Mureș și autostrada A3. Introducerea acestor tronsoane reprezintă și temeinicia că le vom face”, a declarat primarul Mihai Chirica.
La începutul acestei săptămâni, MVA a trimis factorilor decizionali o argumentație tehnică în favoarea introducerii „capetelor” sectorului montan în planul de reziliență.
„Se consideră extrem de oportună includerea acestor două capete în PNRR și pregătirea etapelor procedurale pentru lansarea licitației de proiectare și execuție cu clauză suspensivă referitoare la procedura de mediu, pentru primii kilometri de autostradă din sectorul montan”, se arată în analiza MVA.
Cele două porțiuni sunt:
- 15 km – conexiune A3 cu A8 pe tronsonul Tg. Mureș-Acățari (legătură DN 15/Leordeni-Gheorghe Doja-Acățari cu DN 13) cu un cost estimat de execuție de 67,05 milioane euro
- 23 km – Moțca-Tg. Neamț (legătură DN 2 cu DN 15B) cu un cost estimat de execuție de 102,81 milioane euro
Dacă aceste tronsoane vor fi incluse în PNRR, atunci execuția acestora trebuie finalizată până la sfârșitul anului 2026.