Connect with us

CNIR a atribuit primul contract de lucrări prin munți din autostrada A8: UMB este câștigătorul

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale

Trafic

CNIR a atribuit primul contract de lucrări prin munți din autostrada A8: UMB este câștigătorul

Grupul de firme UMB va executa lucrările pe segmentul Sărățeni – Joseni (32,4 km), porțiune din sectorul montan al autostrăzii A8: este primul contract atribuit de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), companie care gestionează circa 120 km din sectorul montan al A8.

În același timp, CNIR anunță că a primit două oferte pentru cel mai dificil segment din munți (Grințieș – Pipirig), iar una dintre acestea este depusă tot de UMB. Grupul deținut de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a câștigat deja licitațiile pentru 82 km din A8, iar pe alți 84 km așteaptă deciziile comisiilor de evaluare.

UMB a fost singurul ofertant pentru construirea segmentului Sărățeni – Joseni, iar evaluarea a fost finalizată înainte de termen (16 iunie 2025). Această porțiune se desfășoară în județele Mureș și Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri și include: 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).

sectiune sarateni joseni parte din tronsonul montan
Traseul segmentului Sărățeni – Joseni

Mulțumesc Comisiei de Evaluare pentru finalizarea procedurii înainte de termen”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, citat într-un comunicat CNIR. Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1.721 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct, 45 de metri).

Deocamdată, CNIR a emis raportul de procedură privind stabilirea câștigătorului, dar, având în vedere că UMB a fost singurul ofertant, cel târziu la finalul lunii martie va fi semnat și contractul de lucrări. Contractul are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA). Durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor. Grupul de firme UMB a licitat pentru contract alături de firma Euro Asfalt din Bosnia.

UMB a câștigat licitațiile pentru 82 km din A8, iar pentru alți 84 km așteaptă rezultatele evaluării

CNIR gestionează tronsonul montan pe sectorul Sărățeni – Pipirig, respectiv un traseu de aproape 120 kilometri și care include patru loturi: Sărățeni-Joseni (32,4 km), Joseni-Ditrău (14,4 km), Ditrău-Grințieș (37,9 km) și Grințieș-Pipirig (31,5 km). Toate aceste loturi sunt în fază de licitație, la fel ca alte două segmente, care fac parte, de asemenea, din sectorul montan, dar sunt gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR): Miercurea Nirajului – Sărățeni (23,4 km) și Pipirig – Vânători (19,3 km), ultimul fiind adjudecat tot de UMB.

În fază de execuție sunt capetele sectorului montan: Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km) și Leghin – Târgu Neamț – Moțca (30 km), ultimul fiind de asemenea adjudecat de UMB.

Recapitulând, UMB va face lucrări pe 82 km: Leghin – Moțca (30 km: a început lucrările în februarie 2025), Pipirig – Leghin (20 km: a fost declarat câștigător, dar încă nu a semnat contractul) și Sărățeni – Joseni (32 km: contractul va fi semnat în luna martie). De asemenea, UMB a depus oferte pentru alți 84 km și așteaptă deciziile comisiilor de evaluare: Joseni – Ditrău (14,4 km), Ditrău – Grințieș (37,9 km – UMB este unic ofertant) și Grințieș – Pipirig (31,5 km).

UMB se bate cu turcii pentru cel mai dificil segment din sectorul montan

O altă veste a CNIR a vizat deschiderea ofertelor în cazul segmentului Grințieș – Pipirig (31 km), sector considerat cel mai dificil din tronsonul montan având în vedere complexitatea lucrărilor: 70% din lungimea traseului reprezintă lucrări majore de artă (tuneluri, viaducte, poduri și pasaje).

Pentru acest segment au depus oferte UMB (tot în parteneriat cu bosniacii) și o asociere de firme din Turcia, conduse de grupul MAPA din Ankara. Valoarea lucrărilor pe acest segment este estimată la 6,9 miliarde lei, iar durata de realizare este de 54 de luni, din care 14 luni etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție.

sectorul montan al autostrazii A8
Traseul Grințieș – Pipirig

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Trafic

To Top