Național
„Cocoașa de la Focșani”: Cum a ajuns un ocol inutil al traseului A7 motiv de contre
Circa 20 de milioane de euro în plus și un ocol de circa 5 kilometri pe care zeci de mii de șoferi îl vor face zilnic zeci de ani de acum încolo – asta pentru că autoritățile de la Focșani au cerut ca autostrada A7 care e în curs de proiectare să nu treacă prin câmpul dintre oraș și un sat din apropiere, scrie HotNews.ro.
„Cocoașa de la Focșani” a iscat o dispută între autoritățile locale, pe de-o parte, și Compania de Drumuri și societatea civilă pe de altă parte – un rar moment când cele două sunt „pe aceeași lungime de undă”. Vezi în articol ce argumente sunt invocate de-o parte și de alta, care este poziția CNAIR, ce spune Pro Infrastructura, dar și alte câteva detalii legate de proiectarea autostrazii A7 spre Moldova.
Info pe scurt:
- Traseul autostrăzii A7 spre Moldova, așa cum a fost el aprobat deocamdată inițial, face un ocol mare pe la estul Focșaniului. „Cocoașa de la Focșani” a fost numită – circa 5 km de autostradă în plus, în locul unei variante directe prin câmpul dintre oraș și un sat din apropiere.
- Traseul cu „cocoașă” a fost aprobat inițial de CNAIR la cerințele autorităților locale din Focșani care, deși știau pe unde ar trebui să treacă șoseaua, spun că vor să se dezvolte în zonă și motivează cu un PUG neaprobat încă.
- Acum însă, chiar CNAIR încearcă să-i convingă că ocolul nu se justifică, că autostrada poate fi integrată în orice plan de dezvoltare, că există numeroase alte localități din țară unde autostrada trece chiar mai aproape.
- În plus, reprezentanții CNAIR au precizat pentru HotNews.ro că autoritățile din Focșani știau de ani buni pe unde trece culoarul autostrăzii și că o decizie privind „cocoașa” va trebui luată în următoarele săptămâni.
- „Cred că e printre puținele dăți când CNAIR-ul și noi suntem pe aceeași lungime de undă”, a declarat pentru HotNews.ro Ionuț Ciurea, de la Asociația Pro Infrastructura.
- API susține că traseul mai lung nu presupune doar vreo 20 de milioane de euro în plus la construcție, ci un cost mult mai mare pe viitor, de la întreținere, la kilometrii în plus pentru traficul de tranzit zeci de ani de acum încolo. În plus, traseul drept ar deservi, de fapt, mult mai bine chiar și Focșaniul.
- În discuție se pune și problema avizului pe care Primăria Focșani trebuie să-l dea. Reprezentanții CNAIR spun că legea îi încurcă și că ar trebui să respecte ce primesc de la Primărie.
- Pe de altă parte, Pro Infrastructura susține că problema avizelor este una falsă: „CNAIR are toate argumentele tehnice, economice și legale să facă traseul corect” / La fel susține și deputatul USR Cătălin Drulă: „Avizul Primăriei Focșani nu este în niciun fel obligatoriu”. Dincolo de „cocoașă”, pe traseul A7 mai sunt încă în discuții și unele noduri care ar putea fi reproiectate, cum ar fi nodul dintre A7 și A3 în zona Ploiești.
- Toate proiectele SF+PT de pe A7 sunt în grafic, se execută foraje pentru studiile geotehnice și cel puțin unul dintre loturi ar putea fi gata chiar anul acesta, urmând ca din 2021 să se treacă la licitația directă pentru execuție.
Citește mai multe pe HotNews.ro