Connect with us

Drumul Uricani – Cicoarei va avea patru benzi de circulație: studiul tehnic este finalizat

Din acest loc pornește centura ușoara

Proiecte publice

Drumul Uricani – Cicoarei va avea patru benzi de circulație: studiul tehnic este finalizat

Studiul de fezabilitate aferent variantei de trafic uşor a Iaşului va fi predat la sfârşitul săptămânii viitoare, cu patru luni mai devreme, iar principala modificare față de proiectul făcut acum mai bine de 15 ani vizează faptul că tronsonul Uricani – Cicoarei va avea patru benzi de circulație.

Contractul de proiectare a fost semnat în martie 2021 cu firma clujeană NV Construct pentru suma de 1,1 milioane lei (fără TVA). După predarea studiului de fezabilitate, autorităţile vor putea lansa licitaţia de execuţie a lucrărilor, dar la acest moment nu este asigurată în mod clar o sursă de finanțare pentru proiect. Deocamdată, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) nu a anunțat necesarul de finanțare. Studiul vechi prevedea o investiție de 120 milioane lei, dar această sumă va fi actualizată cu siguranță.

Lungimea tronsonului este de 8,1 km. Varianta de trafic ușor se desprinde din varianta de trafic greu, la intrarea în localitatea Uricani, print-o intersecție giratorie și se desfășoară paralel cu râul Bahlui, la baza dealului Catolicilor. Acest sector se termină la intrarea pe str. Cicoarei și are o lungime de 4,95 km.

În ceea ce privește penetrația către cartierul Dacia, legătura se desprinde din centura „ușoară” la km 4+755, se îndreaptă spre râul Bahlui pe care îl traversează cu un pod, și se finalizează după digul de apărare la intersecția cu str. Strămoșilor. Potrivit informațiilor APIX.ro, șoseaua va avea 4 benzi de circulație între Uricani și podul peste Bahlui, spre Dacia.

Cel de-al doilea sector se suprapune pe amplasamentul str. Cicoarei (intersecție cu Calea Galatei) și, apoi, pe str. Arh. Ioan Berindei până la intersecția cu str. Nicolina.

Traseul a rămas cel stabilit acum peste 15 ani, dar cu modificarea stabilită pe sectorul Uricani – Cicoarei, respectiv 4 benzi de circulație

În context, amintim că, între timp, autorităţile au renunţat la un alt obiectiv care făcea parte din centura Iaşului, respectiv tronsonul Selgros – DN28, al cărui traseu se suprapunea cu bulevardul Poitiers şi strada Trei Fântâni (Drumul hoţilor).

În schimb, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în derulare o licitaţie pentru proiectarea unei alte variante, aşa-numita „centura est” a Iaşului, ca alternativă la traseul iniţial, pe un drum de 29 km, care tranzitează mai multe comune limitrofe municipiului, pornind din DN 24 (zona Schitu Duca) şi până în zona Ungheni.

Nu în ultimul rând, pentru închiderea „inelulului”, în prezent se află în proiectare autostrada A8, în condiţiile în care tronsonul Ungheni – Iaşi – Leţcani ar urma să devină varianta nord a centurii Iaşului.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Proiecte publice

To Top