Infrastructură
În sfârșit! Guvernul aprobă construirea variantei Uricani – Cicoarei: 8 km de drum și pod peste Bahlui
Guvernul a inclus pe ordinea de zi a ședinței de joi un proiect de hotărâre pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici în vederea construirii drumului Uricani – Cicoarei (8,2 km) și a unei legături spre Dacia, inclusiv cu pod peste Bahlui (615 m). Proiectul are o valoare totală de 422 milioane de lei, iar 241 milioane de lei reprezintă lucrările efective.
Aprobarea acestei hotărâri creează premisele pentru includerea proiectului în legea bugetului de stat pe anul 2026 și, ulterior, lansarea licitației de execuție. Proiectul a fost lansat încă din anul 2007, fiind vorba despre varianta de trafic ușor Sud a Iașului. În ultimii aproape 20 de ani, niciun guvern nu și-a asumat investiția. Dar, în 2019, proiectul a fost relansat într-o formă revizuită. La peste cinci ani, se face primul pas concret pentru organizarea licitației.

Varianta de ocolire face legătura între Centura Iași (varianta de trafic greu existentă) și strada Nicolina, în sudul municipiului Iași, prin intermediul străzilor Cicoarei și Ioan Berindei. Pentru realizarea obiectivului este necesară exproprierea a circa 103.708 mp. Drumul cuprinde trei sectoare:
- 4,7 km de drum cu două benzi de circulație pe sens. Varianta de trafic ușor se desprinde din varianta de trafic greu la km 3+000, la intrarea în localitatea Uricani, printr-o intersecție giratorie și se termină la intrare pe strada Cicoarei
- 3,4 km de drum reabilitat. Sectorul analizat se desfășoară pe amplasamentul străzii Cicoarei până la intersecția cu Calea Galatei, după care urmărește strada Arhitect Ioan Berindei, până la intersecție cu strada Nicolina. Pe traseu este proiectată o girație la intersecția cu stradela Sofia Nădejde
- pod peste Bahlui, 615 metri. Penetrația către cartierul Dacia se desprinde din varianta de trafic ușor, stânga traversează râul Bahlui și se finalizează după digul de apărare la intersecție cu strada Strămoșilor
Guvernul spune că finanțarea va fi asigurată prin intermediul fondurilor europene (Programul Transport) și guvernamentale. „Obiectivul de investiții este în sinergie cu proiectul Autostrăzii A8, sector Pașcani – Iași – Ungheni și A7, Pașcani – Suceava – Siret, asigurând o descărcare cu rol de bazin de alimentare pe relația de parcurs ce urmează a fi asigurată prin construcția acestei variante, îndeplinirea indicatorilor asumați prin finanțarea SAFE fiind asigurată implicit și prin alte proiecte, precum obiectivul Drum de conectivitate între A8 și DN 28 (Varianta de ocolire Podu Iloaiei), județul Iași”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre.
- Citește și SCHIȚE Traseul final al drumului Uricani – Cicoarei – Nicolina, parte din centura Iașului









