Connect with us

Lucrările la prima autostradă din jud. Iași pot începe în primăvară: 1,7 miliarde lei pentru 30 km

autostrada a7 ploiesti pascani suceava

Trafic

Lucrările la prima autostradă din jud. Iași pot începe în primăvară: 1,7 miliarde lei pentru 30 km

Lucrările la prima autostradă din județul Iași, între Mircești și Pașcani, parte din A7, pot începe în primăvara acestui an, după ce CNAIR are undă verde să semneze contractul cu grupul de firme UMB, condus de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.

CNAIR poate semna contractu întrucât o contestație depusă împotriva procedurii de către firma Danlin XXL a fost respinsă de către Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, conform surselor Asociației Pro Infrastructură.

Nu este doar cazul sectorului ieșean, ci CNSC a respins toate cele trei contestații depuse de firma despre care presa centrală a susținut că este apropiată de baronul PSD Ionel Arsene, astfel că UMB poate semna contractul și în cazul sectoarelor nemțean (Trifești – Gherăești) și băcăuan (Săucești – Trifești).

UMB va realiza lucrările pe întreg tronsonul Bacău – Pașcani, în condițiile în care, în prezent, are semnate contracte și lucrări în derulare și alte două tronsoane din autostrada A7: Buzău – Focșani și Focșani – Bacău. Pentru sectorul ieșean Mircești – Pașcani, organizarea licitației a avut următoarele momente importante: iulie 2022 (lansare), septembrie 2022 (depunere oferte), decembrie 2022 (stabilire câștigător) și februarie 2022 (semnare contract lucrări).

Dacă contractul va fi semnat până la sfârșitul lunii februarie, atunci CNAIR a avut nevoie de 7 luni pentru finalizarea licitației, un termen destul de redus față față de licitații similare.

„UMB își trece în cont toți cei 255,735 kilometri pe A7 între Buzău și Pașcani, 10 loturi. În total, cu proiectele mai vechi, cel mai puternic antreprenor general pe infrastructura rutieră din România adună 409 kilometri de autostradă și drum expres”, remarcă Asociația Pro Infrastructură.

Lungimea totală a autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani este de 320 km, iar pe sectoarele între Ploiești și Buzău lucrează alte companii.

Care este traseul primei autostrăzi din jud. Iași?

Sectorul Mircești – Pașcani are o lungime totală de 29,1 km și tranzitează comunele Mircești, Hălăucești, Mogosești – Siret, Stolniceni – Prăjescu și Pașcani.

  • „Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ 208 (zona Mircești). În zona km 54-57 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se strecoare pe un coridor între construcții (case) și pădure. Până la km 65, traseul se dezvolta paralel cu CF500 (calea ferată), la Vest de localitatea Cozmești. În zona km 68+700 se strecoară prin coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 virează ușor către Vest pentru a ocoli localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300 – 71 + 400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași). La km 72+900 intersectează DC111 (strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (str. Moldovei)” – extras din caietul de sarcini aferent licitației.

Autostrada Mircești – Pașcani va avea trei noduri rutiere la Mogosești – Siret, intersecția cu A8 și Pașcani. Zonele care vor avea sistem de iluminat public sunt: spațiu de servicii (Mircești), nodul rutier Mogoșești – Siret, pasajul peste DC 104, pod peste Parul, nodul rutier A7 – A8, pasaj peste DN 28A și nodul rutier Pașcani.

Nodul rutier de la sud de Pașcani va fi cel mai spectaculos și va fi unic în țară: este de tip turbion și reprezintă intersecția autostrăzilor A7 și A8

Fondurile pentru construirea autostrăzii A7 sunt asigurate printr-un mix de finanțare, iar PNRR reprezintă 50% din necesarul total, restul banilor provenind din alte surse guvernamentale. În urma licitației aferente tronsonului Bacău – Pașcani, economiile au fost de peste 2,3 miliarde lei, în condițiile în care UMB a câștigat contractelor licitând la 67% din valoarea estimată de autoritatea contractantă:

  • Săucești – Trifești (30,3 km) – ofertă de 1,63 miliarde lei față de 2,4 miliarde lei estimată de CNAIR, rezultând o economie de aproape 780 milioane lei. UMB a licitat la circa 67% din costurile estimate de CNAIR
  • Trifești – Gherăești (19 km) – ofertă de 1,27 miliarde lei față de 1,9 miliarde lei estimată de CNAIR, rezultând o economie de peste 620 milioane lei. UMB a licitat tot la circa 67% din costurile estimate de CNAIR
  • Mircești – Pașcani (29,1 km) – ofertă de 1,76 miliarde lei față de 2,6 miliarde lei estimată de CNAIR, rezultând o economie peste 840 milioane lei. UMB a licitat tot la circa 67% din costurile estimate de CNAIR

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Trafic

To Top