Local
Mall Moldova: ce investiții au anunțat unele dintre cele mai mari magazine din complexul comercial
Odată cu inaugurarea Mall Moldova, mai multe companii, care au deschis restaurante sau magazine în complexul comercial, au anunțat detalii despre nivelul investiției și spațiile închiriate. APIX.ro face o trecere în revistă a celor mai importante firme care au comunicat public astfel de informații.
Mall Moldova a fost deschis joi, 17 aprilie, și cuprinde peste 250 de branduri naționale și internaționale, iar 50 dintre acestea sunt în premieră regională. Cu o suprafață închiriabilă de peste 110.000 mp, Mall Moldova este cel mai mare centru comercial din regiunea de nord-est a țării.
McDonald’s – investiție de un milion de euro
Premier Restaurants România, operatorul lanţului de restaurante McDonald’s în România îşi continuă expansiunea la Iași și a deschis al cincilea restaurant din capitala Moldovei. Potrivit companiei, investiția a fost de 4,5 milioane lei. În acest an, McDonald’s va deschide încă un restaurant la Iași, tot în Păcurari, pe un teren din capătul cartierului.
Reţeaua McDonald’s include 107 restaurante în 33 de oraşe, dintre care 60 restaurante cu McDrive şi 68 de cafenele McCafé. Compania are peste 7.000 de angajaţi pe plan local.
Alți doi giganți din industria de fast-food au deschis magazine
Într-un top la nivel internațional al lanțurilor de restaurante fast-food, McDonald’s conduce urmat de Burger King și Wendy’s, companii care, de asemenea, au deschis restaurante în Mall Moldova. În cazul Wendy’s este o premieră: gigantul american a inaugurat primul restaurant din afara Bucureștiului. Potrivit publicațiilor economice de la nivel central, fiecare unitate Wendy’s care este deschisă în anul 2025 în România (sunt 5 programate) înseamnă o investiției de 2 milioane euro.
În cazul Burger King nu a fost avansat un nivel al investiției – magazinul americanilor de la Mall Moldova este cel de-al doilea din Iași, după restaurantul deschis la Palas.
Încă trei lanțuri fast-food de notorietate internațională: KFC, Popeyes și Hesburger
Lista restaurantelor de tip fast-food continuă cu alte trei branduri internaționale. KFC a anunțat că magazinul de la Mall Moldova înseamnă o investiție de 600.000 euro, fiind cel de-a treilea magazin al companiei de la Iași. Cu această nouă unitate sunt generate 35 de locuri noi de muncă, de la lucrător în bucătărie până la funcţii de management. Pe lângă KFC, Sphera Franchise Group mai gestionează magazine precum Pizza Hut și Taco Bell.
O altă marcă faimoasă în lume și-a făcut de asemenea intrarea pe piața ieșeană: Popeyes. Lanțul american este prezent în România din 2022 și, între timp, a deschis restaurante în București, Pitești, Craiova, Buzău, Ploiești, Brașov și Constanța.
Lanțul finlandez Hesburger, unul dintre cele mai cunoscute branduri din Europa, a anunțat o investiție de 400.000 euro în restaurantul de la Mall Moldova. Compania este prezentă în Finlanda, Lituania, Letonia, Estonia, Bulgaria, Ucraina, Germania, Polonia și România. Planurile de extindere ale companiei finlandeze includ deschiderea a 10 locații în mai multe orașe din România, cu o investiție totală de 8 milioane de euro, în primul an de activitate.
Benvenuti: investiție de 200.000 euro și un stoc de marfă de 500.000 euro
Benvenuti (retailer de încălțăminte și marochinărie) a deschis la Mall Moldova cel mai mare magazin din regiune, după o investiție de 200.000 euro. În noua locație, clienții au la dispoziție branduri exclusive, precum Benvenuti, Luca di Gioia, Solo Donna, TheZeus, Enzo Bertini, Enzo Bertini Premium Collection și branduri recunoscute internațional, cum ar fi: Converse, Crocs, New Balance, Skechers și Valentino. Rețeaua Benvenuti cuprinde, în prezent, 47 de magazine deschise sub acest brand și 9 magazine Enzo Bertini. Stocul de marfă al Benvenuti din noul magazin are o valoare de 500.000 euro.
- Citește și Un cinematograf cu 9 săli va fi deschis la Mall Moldova în aprilie: capacitate de 1.500 locuri
Un al retailer care a deschis un magazin la Mall Moldova este Peek & Cloppenburg, companie care are la dispoziție un spațiu generos, de 3.100 mp și oferă peste 100 de mărci de top, cum ar fi Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Marc Cain, JOOP!, Boss Black sau Jake*s și Review. Grupul Peek & Cloppenburg (Viena/Düsseldorf), cu sedii în Düsseldorf și Viena, și-a făcut un nume ca unul dintre cei mai mari retaileri de modă multi-brand din Europa.
Pe lista retailerilor de îmbrăcăminte se înscrie și SMYK All for Kids din Polonia. Noua unitate a a grupului SMYK are o suprafață de aproape 500 de metri pătrați și va fi gestionată de o echipă de 9 angajați.
