Investiții private
O nouă investiție imobiliară de amploare în Dacia: complex de blocuri pe 3,4 ha
Un complex rezidențial cu un număr estimat de 10 blocuri este propus în capătul cartierului Dacia, între ansamblul Dream Village și Comat Towers. Proiectul aparține firmelor care au în execuție blocurile turn de la Comat: Trado Motors, Sun Residence și Comat. Imobilele vor fi construite într-un regim maxim cu trei niveluri în subsol, parter, mezanin și 13 etaje (ultimul etaj este tehnic).
Beneficarii au la dispoziție un teren de circa 35.000 mp, iar blocurile vor ocupa până la 40%, respectiv o suprafață de aproape 14.000 mp. Suprafața desfășurată va ajunge la circa 140.000 mp, ceea ce permite investitorilor să amenajeze cel puțin 2.000 de apartamente.
- Citește și VIDEO Dacia se transformă: peste 60 de blocuri propuse între capătul cartierului și pasajul Băncilă

„Ansamblul propus și întreaga zonă regenerată urban va beneficia de prezența în zonă a Depoului Dacia aflat în etapa de modernizare pe fonduri europene și a traseului viitorului tren metropolitan pentru care sunt prevăzute în zonă să se realizeze două stații. Prin urmare, având în vedere existența acestor facilități și a lucrărilor și investițiilor demarate pe fonduri europene pentru asigurarea unui transport în comun modern, proiectul propus va avea dotările de parcări în conformitate cu cerințele și prevederile normativelor și legislației în vigoare, dar circulația locuitorilor se va desfășura preponderent cu mijloace de transport în comun”, se susține în proiect.
- Citește și VIDEO A fost semnat contractul de lucrări pentru construirea depoului Dacia: doi ani de șantier

Proiectantul complexului susține în memoriul de prezentare a investiției că valorificarea preponderentă a terenurilor situate în oraș în detrimentul celor situate în extravilan sau în zonele limitrofe orașului duce la reducerea încărcării de trafic a arterelor de circulație prin posibilitatea de acces la rețelele publice de transport existente.
„Soluțiile propuse de modernizare a circulației aduc beneficii majore întregii zone a cartierelor Dacia și Alexandru, inclusiv scurtarea traseelor de transport în comun prin crearea legăturilor cu zona rond capăt Canta, precum și eliminarea necesității de aglomerare a zonei centrale pentru intrarea sau ieșirea din municipiu pe axa de vest”, se mai arată în proiect.
Principalele căi de acces din zonă sunt str. Tabacului și str. Luca Arbore. Beneficiarii își asumă realizeaz unei rețele rutiere în incinta complexului care să facă legătura cu cele două străzi. La un moment dat, era vehiculată realizarea unui drum nou, paralel cu calea ferată, în cadrul unui parteneriat între Primăria Iași și investitorii din zonă, dar, până în prezent, nu au fost făcuți pași în această direcție.
- Citește și „Noul El Dorado” imobiliar al Iașului: dezvoltarea începe cu blocuri de 12, 14 și 16 etaje
Potrivit proiectului urbanistic, zona Comat a fost creată inițial ca o zonă industrială în limita orașului și dincolo de calea ferată, dar aceasta „a fost depășită moral și urbanistic în anii ’80, odată cu construirea ansamblurilor de locuințe din cartierele Dacia și Alexandru”.
„Recuperarea acestor terenuri și redarea lor orașului prin construirea de ansambluri cu funcțiuni echivalente și compatibile zonelor învecinate de locuire, inclusiv remodelarea întregii zone alcătuită din spații degradate și transformarea acestora în spații publice și plantate, constituie o necesitate majoră încadrată în politicile urbane de reducere a poluării orașelor”, se mai precizează în planul urbanistic.
Proiectul privind construirea noilor blocuri urmează să intre în plenul Consiliului Local (CL) până la finalul acestui an. Documentațiile actualizate ale proiectelor propuse în zonă prevăd peste 60 tronsoane de bloc, cele mai multe dintre investiții fiind în fază de pregătire. Deocamdată, doar în cazul Comat Towers se lucrează. La acestea se adaugă reconstrucția depoului Dacia, alături de amenajarea a două supermarketuri (Kaufland și Penny). Primul proiect nou finalizat în zonă este cel al Conest, de pe Rampei.
