Connect with us

O porțiune din centura Bacăului va fi demolată pentru construirea autostrăzii Bacău – Pașcani

Proiecte publice

O porțiune din centura Bacăului va fi demolată pentru construirea autostrăzii Bacău – Pașcani

Proiectul de construire a tronsonului Bacău – Pașcani, în cazul căruia au fost încheiate în februarie 2023 contractele de lucrări, prevede și o serie de demolări pe traseu, iar una dintre acestea va afecta chiar șoseaua de centură a Bacăului: o porțiune din centură va fi demolată.

Din documentațiile tehnice consultate de Apix.ro, a rezultat că demolarea parțială a unei porțiuni din centura Bacăului nu este o eroare de proiectare, ci a fost un cost asumat de la bun început. Demolările vor fi realizate pe racordul centurii la DN2 astfel încât, în zonă, să fie amenajat un nod rutier care să asigure conectarea variantei ocolitoare și cu autostrada spre Pașcani.

Demolările vor afecta 9.000 mp de parte carosabilă („pe întreaga grosime”), 1.720 metri liniari de bariere metalice (inclusiv elemente de susţinere şi fundaţii), 3 metri cubi de beton armat la un podeţ prefabricat existent, 10 bucăţi de semnalizare şi 1.290 metri liniari de rigole.

În zona încercuită cu roșu vor fi făcute demolările
Demolările sunt necesare pentru realizarea racordării viitoarei autostrăzi, iar lucrările vor fi executate în zona de legătură a celor doua infrastructuri rutiere (centura și A7), respectiv pe breteaua 3 a nodului rutier Bacău Nord

În schimb, constructorul nu va trece imediat la demolarea parțiale a centurii Bacăului, în condițiile în care dezafectările vor fi făcute etapizat astfel încât circulația să nu fie afectată „radical” pe varianta ocolitoare, după cum se afirmă în documentația tehnică.

Proiectul prevede trei faze de construcție a nodului rutier Bacău Nord:

  • FAZA 1: În această fază vor fi executate: excepția bretelei 3, drumurile laterale de întreținere cu scopul de a permite accesul la parcelele vecine, lucrările de drenaj, structura peste autostrada Bacău-Pașcani și extinderea platformei existente a Variantei de Ocolire Bacău corespunzătoare părții stângi a viitoarei bretele 3. În această fază de execuție, se păstrează tranzitul vehiculelor prin Varianta de Ocolire Bacău, acesta fiind deviat ușor în direcția S-V pentru execuția lucrărilor de extindere a platformei pe partea dreaptă. Devierea traficului se va realiza prin benzi de circulație reduse, de 3 metri.
  • FAZA 2: Această fază poate fi împărțită în două sub-faze. În sub-faza 2A se va executa desprinderea Bretelei 3 din Bretea Bacău Nord. În această sub-fază traficul de vehicule provenite din Varianta de Ocolire Bacau pe directia S-V se realizează prin Ramificația 1 la breteaua deja construită și traficul pe sensul V-S se efectuează prin banda de circulație stânga a Variantei de Ocolire Bacău, extinsă în faza anterioară. În sub-faza 2B se procedează la demolarea extinderii realizate în Varianta de Ocolire Bacău, deviind traficul în direcția V-S prin banda de circulație dreaptă din Varianta de Ocolire Bacău.
  • FAZA 3: Se vor realiza lucrările lipsă pe tronsonul de autostradă pe legătura dintre cele două drumuri. Aceste lucrări se vor realiza prin părți carosabile medii. Într-o primă fază se execută carosabilul pe partea stângă menținând traficul pe sensul S-V pe carosabilul de pe partea dreaptă și ulterior prin Bretea 1 și traficul pe sensul V-S, prin Bretea 3 deja construită. În a doua fază se va construi carosabilul de pe partea dreaptă a autostrăzii deviind traficul în direcția S-V prin carosabilul de pe partea stângă construit anterior. În funcție de spațiul care va trebui ocupat de lucrări, pe partea laterală a carosabilului vor trebui montate marcaje si semnalizare.

„În cadrul celor 77 km de autostradă de la Bacău la Paşcani necesari a fi construiţi pentru a asigura conectarea la profil de autostradă cu Varianta de Ocolire Bacău, va fi nevoie şi de o serie de lucrări de demolare punctuale. Mai concret în zona km 0 al autostrăzii Bacău-Paşcani pentru a racorda şi avea continuitate cu Varianta de Ocolire Bacău la profil de autostradă, partea carosabilă existentă din zona nordică a centurii Bacău (racordul V.O. Bacău la profil de drum naţional cu D.N. 2) va fi demolată parţial pentru a permite conectarea şi amenajarea corespunzătoare între cele două sectoare de autostrăzi. E de menţionat faptul că autostrada Bacău-Paşcani nu implică demolarea de clădiri şi construcţii rezidenţiale”, a comentat activistul Adrian Covăsnianu, de la „Moldova vrea autostradă” şi fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Primii kilometri de autostradă din judeţul Iaşi

Execuţia tronsonului Bacău – Paşcani înseamnă şi construirea primilor 30 km de autostradă în judeţul Iaşi, între Mirceşti şi Paşcani. Contractele pentru întreg tronsonul au fost semnate în luna februarie 2023, iar constructorul desemnat este grupul de firme UMB, condus de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Grupul lucrează pe cea mai mare parte a autostrăzii A7 (Ploieşti – Paşcani), respectiv între Buzău şi Paşcani (peste 255 km).

Costurile pentru construirea sectorului Bacău – Paşcani se ridică la 4,6 miliarde lei, iar, în prezent, este aşteptat ordinul de începere a lucrărilor. În context, amintim că pe acest tronson va fi realizat şi cel mai spectaculos nod rutier din ţară, la sud de Paşcani: un nod de tip „turbion” pentru a asigura conectarea autostrăzilor A7 şi A8, în condiţiile în care va acoperi o zonă de peste 220 hectare şi va avea 8 bretele şi 12 pasaje.

[P] Apartamente de vânzare și închiriat pe evo-imobiliare.ro

Urmărește știrile APIX.ro pe WhatsApp

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Proiecte publice

Hover Image with Link

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top