Connect with us

[P] Moldova rămâne tot fără autostradă „Baronii” au alte preocupări

marius bodea usr

Alegeri 2024: idei și proiecte

[P] Moldova rămâne tot fără autostradă „Baronii” au alte preocupări

De ce rămâne Moldova mereu pe ultimele locuri când vine vorba de finanțarea autostrăzilor? Nu, nu pentru că guvernanții urăsc regiunea! Ar fi explicația cea mai simplă și care pasează vina în altă parte. 

Marcel Ciolacu a lăsat iar construcția A8 la coadă din două motive evidente. Pe de o parte, nu a fost în stare să atragă suficiente fonduri europene, și mai nou s-a confirmat că a ratat inclusiv cererea 3 de plată pentru PNRR. Deci, efectiv nu are bani destui.

Așa că Guvernul îi direcționează pe cei puțini pe care-i are către zonele unde există riscul ca colegii lui de partid și de coaliție să țipe mai tare.

Pentru că aici intervine al doilea motiv pentru care Guvernul Ciolacu ignoră din nou Moldova. Cine să se revolte? În Iași, Costel Alexe este ocupat cu avocații care să-l apere în cele două procese pentru corupție în care este judecat și stă cu căciula în mână, ca să mai prindă un mandat la Consiliul Județean Iași. 

La Vaslui, Dumitru Buzatu s-a plictisit de când se uită la cer printre gratii, în arest preventiv. În Neamț, baronul care strică poduri Arsene… nu mai este în Neamț, așteaptă să fie extrădat din Italia.

Una dintre cele mai mari întârzieri este la Iași, unde conectarea municipiului și a zonei metropolitane, adică a unei populații de aproximativ 500.000 de ieșeni, la autostrăzile A7 și A8 este incertă. 

Secțiunea Ungheni – Iași – Tg. Neamț nu a depășit nici măcar faza birocratică a studiilor, avizelor și autorizațiilor. Acest tronson, vital pentru Iași, înregistrează o întârziere de aproximativ doi ani. 

Porțiunea montană din A8, cea mai costisitoare și cu cele mai mari provocări inginerești, încă nu a fost licitată pentru proiectare și execuție. 

Din cei peste 300 de kilometri ai Autostrăzii „Unirii” (A8) Ungheni – Iași – Tg. Neamț – Tg. Mureș se lucrează acum doar la capetele montane. Tg. Mureș – Miercurea Nirajului (24 kilometri) și Leghin – Tg. Neamț (29 km) sunt în implementare, cu finanțare prin PNRR. Aceste două capete nu vor rezolva însă absolut nimic, dacă nu va fi construit și restul. 

Fiecare zi de întârziere ne apropie de eșec. Cu fiecare amânare pentru secțiunile din A8, fondurile disponibile se micșorează, iar Iașul și Moldova pierd. Dacă A8 nu prinde finanțare pe programul 2021 – 2027, investițiile vor fi puse în așteptare pe termen nedefinit. 

În schimb, morișca intereselor s-a pus iarăși în mișcare pentru a favoriza proiectele din fief-urile PSD și PNL din Muntenia, Oltenia și Ardeal. 

Iată încă un argument să nu vă mai irosiți votul, pe 9 iunie! Nu mai votați infractori, baroni și politicieni al cărui singur vis este să-și pună tablă pe vilă. 

Pe 9 iunie, chiar aveți de unde alege. Alegeți profesioniștii!

Marius BODEA
Senator USR de Iași,
Candidat al Alianței Dreapta Unită la Primăria Municipiului Iaș
i

marius bodea usr

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Articole din categoria Alegeri 2024: idei și proiecte

To Top