Connect with us

Podul rutier de la Sculeni, construit acum peste 60 de ani, va fi demolat și reconstruit

pod vama sculeni

Proiecte publice

Podul rutier de la Sculeni, construit acum peste 60 de ani, va fi demolat și reconstruit

Podul rutier de la Sculeni, construit în 1964, va trece printr-un amplu proces de reconstruire. Cea mai mare parte a structurilor existente vor fi demolate, inclusiv cea de rezistență, iar, în urma execuției lucrărilor, va rezulta un pod nou. Pe durata execuției (42 luni) circulația va fi deviată pe un pod provizoriu, edificat la 24 metri în aval. APIX.ro prezintă în premieră detalii despre acest proiect.

Proiectul aparține Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și se desfășoară în paralel cu construirea podului de la Ungheni – în acest caz, lucrările vor începe la finalul lunii în curs. În schimb, podul de la Sculeni este la faza de obținere a avizelor necesare emiterii autorizației de construire.

amplasament pod sculeni
Podul nou va ocupa aceleași suprafețe precum cel existent – podul are o lungime de aproape 115 m

Pentru execuția lucrărilor de reabilitare a podului se au în vedere lucrări de demolare a podului existent și de realizare a unui pod nou, pe același amplasament”, se arată într-un memoriu de prezentare a investiției, consultat de APIX.ro.

Pe perioada execuției lucrărilor, estimată la 42 de luni, circulația va fi deviată pe un pod provizoriu care va fi construit la 24 metri în aval de podul existent. După edificarea podului nou, cel provizoriu, cu o lungime de 195 metri, va fi demontat. Realizarea podului provizoriu va presupune defrișarea unei suprafețe de 800 mp pe malul românesc și 910 mp pe malul din Republica Moldova. CNAIR spune că terenul afectat va fi adus la starea inițială.

schita pod provizoriu sculeni
Amplasamentul podului provizoriu – terenul pe care se va executa varianta provizorie de circulație are o suprafață de 3.500 mp și face parte din albia râului Prut

Care sunt lucrările propuse

Potrivit CNAIR, vor fi demolate structurile degradate și vor fi realizate altele noi. „Structurile nou-amenajate și întregul pod reabilitat vor fi realizate pe amplasamentul podului existent, fără a fi ocupate alte suprafețe de teren, fără a se executa defrișări în zonă (cu excepția lucrărilor de defrișare a unor arbori cu diametru mai mic de 20 cm, curățarea vegetației în zonă, care să permită execuția lucrărilor și amenajarea podului provizoriu)”, se precizează în documentație.

Lucrările propuse includ:

  • infrastructuri: vor fi executate lucrări de demolare la culee și doi piloni de susținere, urmând a fi realizate structuri noi
  • suprastructura existentă a podului (calea de rulare, trotuare, parapet) va fi demolată și reconstruită
  • racorduri cu terasamente: se vor racorda partea carosabilă, trotuarele și platforma rampelor de acces la noile caracteristici ale  podului, cu reconstruirea unele structuri, inclusiv la nivel de scări de acces

Care sunt obiectivele proiectului:

  • înlocuirea podului existent a cărui durată de viață este depășită
  • ridicarea restricțiilor de tonaj și de viteză pe sectorul de drum analizat prin realizarea unui pod nou, dimensionat în conformitate cu normativele în vigoare
  • îmbunătățirea condițiilor de siguranță și confort ale locuitorilor și ale agenților economici din zonă

Proiectul tehnic aferent reconstruirii podului de la Sculeni a fost realizat de firma clujeană NV Construct și se află în etapa de obținere a avizelor necesare emiterii autorizației de construire. În context, amintim că, în paralel, pe 26 aprilie vor începe lucrările la podul de peste Prut de la Ungheni și, de asemenea, sunt în desfășurare lucrări de proiectare a încă patru poduri de legătură între România și Republica Moldova, unul dintre acestea fiind pe raza comunei ieșene Răducăneni.

Articole din categoria Proiecte publice

Tu știi în ce cartier stai?

Facebook

Cele mai citite articole din ultima lună:

Trafic

To Top