Connect with us

UMB a semnat un nou contract pentru A8: peste 110 km din această autostradă sunt în execuție

randare autostrada a8 iasi tg mures

Trafic

UMB a semnat un nou contract pentru A8: peste 110 km din această autostradă sunt în execuție

Grupul de firme UMB a semnat marți contractul pentru construirea segmentului Pipirig – Leghin (cca 20 km), parte din autostrada A8. Cu această ocazie, oficialii Ministerului Transporturilor au transmis că 110 km din A8 sunt în execuție – pe două loturi sunt mobilizate utilaje, iar în cazul celorlalte două este în desfășurare proiectarea, etapă premergătoare execuției.

În cazul segmentului Pipirig – Leghin, proiectarea va ține 12 luni și, ulterior, timp de 36 luni, se vor desfășura lucrările. „Cu acest contract, semnat astăzi, peste jumătate din sectorul montan (211,1 km) și mai mult de o treime din întreaga A8 (300 km) a intrat în faza de implementare. A8, încet-încet, prinde contur”, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

sector montan a8
Traseul sectorului Pipirig – Leghin are o lungime de 19,3 km

UMB a avut doi contracandidați pentru construirea acestui segment din A8 (Danlin XXL și turcii de la Ozaltin). Lungimea autostrăzii este de 19,3 km, iar lucrarea cuprinde construirea a 7 tuneluri (în lungime totală de 1,44 km), alături de 46 poduri, pasaje și viaducte, în condițiile în care cel mai lung viaduct are o lungime de 428 metri.

UMB tinde să devină antreprenorul general al A8

Până în prezent, grupul de firme controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a semnat contracte pentru execuția următoarelor segmente din autostrada A8: Leghin – Moțca (30 km: a început lucrările în februarie 2025), Ditrău – Grințieș (37,9 km, contract semnat pe 20 martie, în proiectare) și Pipirig – Leghin (19,3 km, contract semnat pe 29 aprilie, în proiectare). În același timp, UMB a fost declarat câștigător pentru segmentul Sărățeni – Joseni (32 km, urmează semnarea contractului) și așteaptă deciziile comisiilor de evaluare în cazul Joseni – Ditrău (14,4 km) și Grințieș – Pipirig (31,5 km). La ultimul segment enumerat, UMB este unic ofertant, iar la celălalt are patru contracandidați.

În cazul celuilalt segment din A8 aflat în execuție (Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, capătul vestic al sectorului montan), constructorul este firma turcă Nurol. În context, amintim că primele două tronsoane din sectorul ieșean (Moțca – Tg Frumos și Tg Frumos – Lețcani) sunt în fază de licitație, iar pentru celalalte trei (Lețcani – Iași, Iași – Golăiești și Golăiești – pod Ungheni) urmează să fie publicate anunțurile de licitație. În același timp, zilele trecute au început lucrările de construire a podului de la Ungheni.

Aricole din categoria Trafic

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top