Proiecte publice
Un constructor ieșean va repara podul de la Posada: a câștigat o licitație organizată de CNAIR
Firma Agnel Industry, din Iași, și-a adjudecat licitația pentru reparații la podul de la Posada de pe DN 1 Valea Prahovei, după un proiect care a fost întocmit tot de o companie ieșeană (Pod-Proiect). Valoarea contractului se ridică la un milion de euro.
La procedura organizată de CNAIR a mai participat un singur competitor, dar compania de autostrăzi a ales oferta companiei ieșene. Viaductul are o lungime de aproape 100 metri și a fost construit în 1925, peste Valea Oraților pe DN 1 București – Ploiești – Brașov.
- Citește și Peste 50 de firme sunt implicate în licitația pentru construirea unui nou pod peste Siret
Constructorul are termen 10 luni pentru executarea lucrărilor. Lucrările sunt de întreținere reperații la nivelul infrastructurii și suprastructurii viaductului, precum și a carosabilului. „Lucrările de refaceere integrală a căii pe viaduct se vor executa sub circulație, pe jumătate de cale”, arată CNAIR. Alte intervenții vor fi la nivelul racordării podului cu rampele de acces și la nivelul albiei și a malurilor.
Inițial, viaductul a avut o lățime de 5 metri, dar, ulterior, la finalul anilor ’70 a fost executat o supralărgire (cu 3,5 m) astfel încât să există două benzi de circulație. Valoarea contractului se ridică la 5,03 milioane lei, fără TVA.
O altă licitație în desfășurare a CNAIR vizează podul peste Siret pe DN29 A, care face legătura între Dorohoi și Suceava, procedură care a atras șapte oferte din partea unor asocieri din care fac parte nu mai puțin de 50 de firme, inclusiv companii ieșene. În prezent, CNAIR evaluează ofertele. Podul actual de la Zvoriștea a fost construit, de asemenea, acum aproape 100 de ani (1933) și nu a fost reabilitat de atunci. CNAIR are în vedere dezafectarea podului și construirea unui pod nou – contractul este de proiectare (12 luni) și execuție (24 luni). În acest caz, contractul are o valoare semnificativ mai mare – de 70 milioane lei.