Connect with us

Podul de la Sculeni va fi modernizat/Ce motiv invocă CNAIR pentru suspendarea licitației de execuție a celuilalt pod [de la Ungheni]

Proiecte publice

Podul de la Sculeni va fi modernizat/Ce motiv invocă CNAIR pentru suspendarea licitației de execuție a celuilalt pod [de la Ungheni]

Studiile tehnice aferente modernizării podului de la Sculeni, peste râul Prut, au fost finalizate și a a început procedura de avizare a documentației la instituțiile de resort, arată CNAIR într-o adresă consultată de APIX.ro.

În același timp, CNAIR a clarificat și motivul pentru care a fost suspendată licitația de execuție a celuilalt pod peste Prut, de la Ungheni: instituția nu a reușit încă să răspundă la numeroasele observații la documentația de atribuire a contractului, observații formulate de către potențiali ofertanți. Procedura este suspendată din luna septembrie și încă nu sunt semne că ar putea fi deblocată.

În ceea ce privește podul de la Sculeni, licitația de lucrări pentru modernizarea acestui obiectiv va putea fi lansată spre finalul acestui an sau anul viitor. „Documentația de modernizare, în faza DALI (documentație de autorizare a lucrărilor de intervenție, n.r.), este predată de Prestator. În curs de obținere a acordului de mediu și a avizului de gospodărire a apelor. Administrația ABA Prut-Bârlad a informat CNAIR că Republica Moldova și-a exprimat acordul favorabil cu privire la realizarea lucrărilor propuse în proiectul de investiție”, se arată în adresa consultată de APIX.ro.

Conform autoritățile centrale, podul de la Sculeni are o lungime 113 metri și a fost construit în anul 1964, pe amplasamentul unui pod vechi. Expertiza tehnică, din luna martie 2022, a relevat faptul că sunt necesare lucrări de modernizare, astfel încât construcția să corespundă standardelor și normativelor în vigoare.

„Pe timpul lucrărilor, este propusă o varianta provizorie de circulație în aval de podul existent. Aceasta se va desprinde din DN24 la circa 22 m de culeea C1 existentă (pe teritoriul României) și va vira dreapta ajungând la circa 24 m aval față de axul drumului existent, va traversa râul Prut pe podul provizoriu propus, după care va vira stânga racordându-se la drumul existent la circa 55 m de culeea C2 existentă (pe teritoriul Republicii Moldova)”, se arată într-o informare a guvernului de la finalul trecut.

În cazului noului pod, cel de la Ungheni, investiția se ridică la 156 milioane lei, iar finanțarea este asigurată de Comisia Europeană prin intermediul Programului Mobilitate Militară de Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”.

Urmărește știrile APIX.ro pe WhatsApp

Articole din categoria Proiecte publice

Hover Image with Link

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top