Proiecte publice
Un sector de cale ferată de pe linia Nicolina – Ungheni a devenit „punct periculos”: licitație pentru lucrări urgente
CFR a lansat o licitație pentru lucrări la un sector de 500 metri de pe linia ferată Nicolina – Ungheni, după ce o expertiză a arătat faptul că segmentul a devenit „punct periculos”. Problemele de pe această cale sunt mai vechi – încă de acum 20 de ani a fost instituită o limită de circulație de 20 km/h. CFR vrea să elimine intervențiile periodice cu un proiect de reabilitare care să asigure o durată mai mare de funcționare.
Lucrările vor avea loc în zona stației Socola Triaj din linia care face legătura feroviară între România și Republica Moldova. Potrivit documentației de atribuire a contractului, valoare estimată a intervențiilor ajunge la peste 3 milioane lei, fără TVA. Companiile interesate pot depune oferte cel târziu pe 13 august.
- Citește și Trenurile vor putea circula cu 160 km/h între Roman și Foșcani: proiect de 11 miliarde de lei
„Din cauza gradului ridicat de umiditate a terenului natural, evacuarea gravitațională a apei din terasament se efectuează într-un proces foarte lent, ceea ce conduce la menținerea unei umidități permanente în corpul terasamentului. În teren, se constată multe traverse de lemn putrede sau crăpate longitudinal, fenomene specifice teresamentelor cu umiditate mare și portanță scăzută”, se arată într-un raport de expertiză, parte din documentația de atribuire.
- Citește și VIDEO Trenul metropolitan Iași – varianta 2024: care sunt traseele și câți bani sunt necesari
Potrivit documentului citat, umiditatea ridicată a determinat ca, în zonă, să se producă dese deripări și denivelări, iar lucrătorii trebuie să intervină periodic pentru remedierea deficiențelor astfel încât linia să fie menținută într-un regim normal de funcționare. „Pe această distanță, se estimează că aproximativ 50% din materialul mărunt de cale este deteriorat fiind recenzat în vederea înlocuirii”, se mai precizează în raport