Proiecte publice
A7 și A8 au alocate 2,5 mld. euro prin PNRR/Cel mai mic tronson din A7 (Ploiești-Buzău) costă 1,1 mld. euro
Autostrăzile A7 și A8 ar avea o alocare de 2,5 miliarde euro prin intermediul Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), potrivit europarlamentarului Rareș Bogdan (PNL).
„Ce este important este că dintre cele 4 miliarde și ceva alocați infrastructurii rutiere, pentru prima dată în istoria statului unitar român, Moldova este practic adusă spre Europa prin căi rutiere pentru cea mai mare finanțare este pe autostrada A7 și autostrada A8, vorbim despre o finanțare de peste 2,5 miliarde euro pe cele șase tronsoane finanțate din cele două autostrăzi, mai este o bucată finanțată din Poarta Sălajului – Nădășelu, din A3, și, sigur, încă două drumuri expres în zona sudică a României”, a declarat Rareș Bogdan.
Recent, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Ploiești – Buzău al autostrăzii A7, primul și cel mai mic sector (63 km) al autostrăzii are o valoare estimată de 1,1 miliarde euro.
Celelalte tronsoane sunt: Buzău – Focșani (83 km), Foșcani – Bacău (96 km) și Bacău – Pașcani (77 km). Având în vedere costurile pentru primul tronson, este destul de puțin probabil că banii din PNRR vor ajunge pentru întreaga autostradă A7. În ceea ce privește autostrada A8, guvernul ar vrea să finanțeze circa 50 km (capetele sectorului montan).
Pentru ca toți ce 370 km – lungimea totală a celor șase secțiuni din A7 și A8 – să fie finanțați prin intermediul PNRR, ar trebui să rezulte o medie de construire de circa 7 milioane euro/km. Pe tronsonul Ploiești – Buzău, singurul pentru care este finalizată toată documentația, costurile depășesc 15 milioane euro/km. De precizat că, cel mai probabil, în urma licitației, prețul estimat de proiectant va suferi modificări, în sensul că va scădea.