Mișcări civice
Analiză MVA: de ce trebuie introduse tronsoane din A8 în PNRR
Asociația „Moldova vrea autostradă” (MVA) a publicat o amplă analiză care aduce argumente în favoarea introducerii „capetelor” sectorului montan al A8 în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și a finanțării întregii autostrăzi prin intermediul Programului Operațional Transporturi 2021 – 2027.
Analiza MVA vine în contextul în care PNRR se află într-o etapă de consultare publică, o formă finală fiind așteptată în luna aprilie 2021. Care sunt modificările propuse de către MVA:
- Includerea în lista investițiilor propuse MRR – pag. 32 a capetelor sectorului montan al autostrazii A8 (aprox: 60 km total, din care capat vestic – legatura A3 – Acatari – Miercurea Nirajului si capat estic (Leghin – Tg.Neamt – legatura cu A7), având în vedere gradul de maturitate care permite atribuirea contractelor de proiectare şi execuţie lucrări până în 2022 și receptia lucrarilor până în august 2026. Maturitatea reiese din gradul avansat al elaborarii Studiului de Fezabilitate și de lungimea scurta a capetelor, fără risc de dificultăți tehnice (de relief – zona de şes) care sa împiedice finalizarea in termenul impus.
- Includerea în lista investițiilor propuse PC (POT) – pag 33 a întregii autostrăzi A8 (Tg.Mureş – Tg.Neamț – Iași – Ungheni) – mai puțin a capetelor sectorului montan de la pct.1. Lista propusă în draft nu include sectorul montan al autostrăzii, acest sector făcând parte, împreună cu toată autostrada A8, din reteaua principala TEN-T CORE de autostrăzi propuse a realiza prin Master Planul General de Transport.
Consultă analiza integrală a MVA