Connect with us

Centrul regional de tranzit al Poștei va fi mutat de la Iași în jud. Neamț: cum poate fi evitată o astfel de relocare

Local

Centrul regional de tranzit al Poștei va fi mutat de la Iași în jud. Neamț: cum poate fi evitată o astfel de relocare

Centrul regional de tranzit al Poștei va fi mutat de la Iași în județul Neamț, potrivit ZDI, instituția având deja un teren disponibil în zona Castelului de apă: investiția va fi de circa un milion de euro. Conform surselor ZDI, 100 de salariați ar putea fi afectați de această măsură.

Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Minsiterul Transporturilor, spune că această relocarea este determinată de avansul în execuția autostrăzii A7 și de incertitudinea realizării autostrăzii A8. „Mutarea hub-ului logistic regional de la Iași la Roman (centrul geografic al Moldovei) este o decizie corectă din punct de vedere economic”, spune Covăsnianu. La finalul articolului, puteți consulta integral argumentele acestuia, dar și soluțiile propuse de activistul civic pentru ca relocarea să nu mai aibă loc.

În schimb, surse din Poștă, citate de ZDI, spun că decizia nu are un fundament economic nici la momentul actual, ci unul motivat politic, în culise fiind un „război” între PNL și PSD din acest punct de vedere: în prezent, sediul centrului regional este într-un imobil închiriat de la o firmă apropiată de senatorul PSD Maricel Popa, în timp ce șeful de la Neamț al Poștei este susținut de liberali.

„Decizia de relocare nu are fundament economic. Dacă ar avea fundament economic, ar însemna că şi centrele de tranzit de la Timişoara, Constanţa (judeţe de graniţă, precum Iaşul), Craiova sau Cluj să fie relocate, ori acolo nu se pune o astfel de problemă. Este strict o decizie politică. Consecinţa relocării centrului regional de tranzit înseamnă concedierea a cel puţin 100 de salariaţi, transferul unei părţi a parcului auto, desfiinţarea unor structuri de coordonare a activităţii de tranzit sau transport – compartiment transport, depozit regional”, spun contestatarii acestei decizii, citați de ZDI.

„Vrem să mutăm hub-ul logistic al companiei. Este oarecum natural, este o tendinţă care se găseşte şi la alte companii. Este nodul rutier din jurul oraşului Roman care atrage acest gen de investiţii, acest gen de dezvoltări. Iaşul, deşi este un motor economic, nu este cel mai fericit punct”, a declarat directorul general al Poștei, Valentin Ștefan.

Mai jos, puteți consulta argumentele lui Adrian Covăsnianu pe această speță:

  • autostrada A7 este în EXECUȚIE deci se va circula la un moment cert (2026 sau chiar mai devreme date fiind finanțarea asigurată din PNRR și constructorul din teren).
  • autostrada A8 este doar în proiectare, cu un proiectant ezitant, cu un studiu de fezabilitate întârziat, cu studii geotehnice restante. În concluzie prezintă un orizont incert de materializare.
  • Romanul va avea nu mai puțin de 3 descărcări/brete rutiere la autostrada A7 (Roman Sud: nod rutier la sud de satul Horia cu acces în DN 2, Roman Vest: nod rutier la vest de Roman cu acces în DN 15D, Roman Nord: nod rutier + bretea de acces către DN 2)
  • Autostrada A8 în zona Iașului va avea accese rutiere destul de îndepărtate (atât în timp – ca implementare/nu se știe când vor fi executate) cât și în spațiu (departe de eventualele hub-uri logistice/zone de interes).

În același timp, fostul secretar de stat propune și câteva soluții pentru ca această relocare să nu mai aibă loc:

  • accelerarea și maturizarea proiectului autostrăzii A8 atât la nivel central cât și la nivel regional și subregional
  • definitivarea traseului A8, a bretelelor de acces precum și a traseului Variantei Ocolitoare Iași Est
  • tabilirea amplasamentelor pentru hub-urile logistice de-a lungul autostrăzii A8 + V.O. Iași Est cu toții actorii interesați (autorități locale, județene și regionale, investitori naționali și internaționali, mediu academic)
  • Includerea și rezervarea amplasamentelor pentru hub-urile logistice în documentațiile de urbanism (Planurile Urbanistice Generale ale u.a.t.-urilor de pe aliniamentul A8 + V.O. Iași Est) precum și în strategice integrate de dezvoltare urbană și planurile de mobilitate cu impact periurban (SIDU Iași, PMUD Iași)
  • accelerarea și maturizarea proiectului de modernizare a căii ferate Roman-Iași-Frontieră
  • valorizarea centrului intermodal de la Holboca în contextul geostrategic favorabil (extinderea coridoarelor de transport TEN-T în Republica Moldova cu asigurarea de finanțare europeană pentru infrastructură)

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Urmărește știrile APIX.ro pe WhatsApp

Continue Reading
MCM Construct - Banner
Articole similare

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Local

Hover Image with Link

Trafic

Tu știi în ce cartier stai?

Facebook

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top