Connect with us

Care sunt firmele din Iași care participă la licitația pentru modernizarea Aeroportului: alianțe cu „giganți” din industrie

Proiecte publice

Care sunt firmele din Iași care participă la licitația pentru modernizarea Aeroportului: alianțe cu „giganți” din industrie

Cei mai cunoscuți constructori din Iași participă la licitația organizată de Aeroportul Iași, companiile fiind asociate cu unele dintre cele mai mari companii de profil din țară, cu experiență în astfel de proiecte. La procedură participă trei asocieri de firme, în total fiind implicate în licitație aproape 40 de companii.

Unul dintre ofertanți este Strabag

Concernul austriac are o vastă experiență în construirea de aeroporturi, lucrând inclusiv la cel din Viena. Compania este prezentă în România printr-o subsidiară încă din anul 1994. La nivel național, este una dintre cele mai cunoscute companii care au prins contracte cu statul: de la aeroporturi și până la autostrăzi. Strabag a avut contracte în trecut și cu Aeroportul Iași, ultimul având o valoare de 35 milioane lei. Strabag este cea mai mare companie de construcții din Austria și una dintre cele mai mari din Europa.

Strabag conduce o asociere formată din 13 firme, iar două companii sunt constructori cunoscuți din Iași: DAS și Iasicon. Celelalte firme sunt Electroaxa (Suceava), Aca Zoork Project (Iași), Quartz Matrix (Iași), Artera Proiect (București), KONE Ascensorul (București), ABC Best Painting (București), Mira Technologies Group (București), Via Design (București), Sonnek Engineering (Sibiu) și Tractebel Engineering (București), alături de alte firme din grupul Strabag.

DAS participă la licitație și în cadrul altei asocieri din care face parte grupul Habau

Compania ieșeană DAS figurează printre subcontractanți și în cadrul altei asocieri condusă de firma Eldiclau Prest, despre care presa a scris că a avut numeroase contracte cu servicii de informații ale statului. În asociere este parte și grupul austriac Habau. Grupul are subsidiare în toate țările europene importante și a participat la proiecte majore de infrastructură. În Austria, ocupă locul 4 în industria construcțiilor (după cifra de afaceri). În România, grupul de firme a intrat în anul 2000.

Din asociere mai fac parte ABC Best Painting (București), Specialist Smart Group (București), Otis Lift (București), Secunet Project (București), Electronet Concept (Maramureș), Pegasus Engineering (București), Techno Engineering (Italia) și Optimal Project (Iași), alături de alte firme din grupurile de companii ale liderilor asocierii (Eldiclau și Habau).

Conest s-a aliat cu unul dintre cei mai mari constructori din România: Bog’art

Cea de-a treia asociere de firme este condusă de Bog’art, unul dintre cei mai mari constructori din România, firma fiind patronată de omul de afaceri Raul Doicescu. Înființată în anul 1991, compania a avut, în 2020, o cifră de afaceri de 600 milioane lei. Presa l-a supranumit pe fondatorul firmei drept „Regele construcțiilor” din România, iar Ziarul Financiar a susținut în mai multe rânduri că Bog’art este cel mai mare constructor din țară. Cel mai recent proiect de infrastructură, similar cu cel de la Iași, al firmei vizează construirea aeroportului din Brașov, în cadrul unui contract semnat în 2019.

Din asocierea condusă de Bog’art face parte o singură firmă din Iași, respectiv Conest. Alți parteneri ai Bog’art sunt, de asemenea, cunoscuți pe piața construcțiilor din țară: grupul UTI (București), Consitrans (București) sau Popp & Asociații (București). Din asociere mai fac parte: Kone Ascensorul (București), Artera Proiect (București), Conextrust (București), Con-A Operations (Sibiu), Altimate (București), Miral Instal Company (București) și Coneco România (București).

În ce constă proiectul și când vom avea un câștigător

Aeroportul Iași și-a stabilit ca termen începutul lunii martie 2020 pentru evaluarea celor trei oferte depuse. Licitația organizată de către aerogară este cea mai mare lansată anul acesta de o autoritate din Iași și una dintre cele mai mari la nivel național, având în vedere valoarea estimată a contractului: 351 milioane lei, fără TVA.

Noul terminal va avea facilitate de îmbarcare prin tuneluri, în premieră pentru aeroportul ieșean. În total, T4 va avea șapte porți de îmbarcare

Contractul prevede servicii de proiectare, documentații tehnice în vederea obținerii avizelor, acordurilor și autorizațiilor necesare, asistență tehnică din partea proiectantului, verificarea tehnică de calitate a proiectului și a detaliilor de execuție precum și execuția lucrărilor de modernizare a aerogării ieșene.

Principala componentă a proiectului de modernizare a Aeroportului vizează construirea unui nou terminal, T4. Noua facilitate va avea o suprafață construită de 10.416 mp și una desfășurată de 31.210 mp. T4 va avea o capacitate de procesare maximă de 3,3 milioane pasageri/an. Realizarea T4 va aduce și reconfigurări ale drumului de acces și a parcării existente. Alte componente prevăzute în contractul scos la licitație fac referire la echipamente de securitate, panouri fotovoltaice, un post control acces și construcții utilități (centrală termică, gospodărie de apă).

Articole din categoria Proiecte publice

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top