Trafic
Încep lucrările la prima autostradă din județul Iași: a fost emisă autorizația, iar „prima lopată” va fi în luna mai
Lucrările la prima autostradă din județul Iași vor demara la începutul lunii mai, în condițiile în care, astăzi (13 aprilie), a fost emisă autorizația de construire, a anunțat CNAIR, autoritatea centrală care gestionează proiectul.
„Încă un pas înainte pentru autostrada Moldovei A7: astăzi a fost emisă autorizația de construire pentru lotul 3 Mircești – Pașcani (secțiunea Bacău – Pașcani), iar în data de 2 mai urmează să fie dat ordinul de începere a lucrărilor. Pe lotul de 28,09 km vor fi construite 3 noduri rutiere, 7 poduri, 2 pasaje și 32 de podețe”, a anunțat șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Constructorul român UMB are la dispoziție 30 de luni și 1,76 miliarde de lei (fără TVA) pentru execuția lucrărilor. Același grup de firme și-a adjudecat lucrările pe cea mai mare parte a A7, respectiv între Buzău și Pașcani, ceea ce înseamnă 256 km dintre cei 320 km ai autostrăzii. În acest moment toate cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei au autorizații de construire, dar numai 12 loturi sunt contractate la nivel de constructori.
- Citește și O porțiune din centura Bacăului va fi demolată pentru construirea autostrăzii Bacău – Pașcani
Care este traseul primei autostrăzi din jud. Iași?
Sectorul Mircești – Pașcani are o lungime totală de aproape 29 km și tranzitează comunele Mircești, Hălăucești, Mogosești – Siret, Stolniceni – Prăjescu și Pașcani. În primul rând, în cadrul acestui sector va fi realizat unul dintre cele mai spectaculoase noduri rutiere din România: un nod de tip turbion, la sud de Pașcani, care va asigura conexiunea dintre A7 și A8.
- Sectorul Mircești – Pașcani are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ 208 (zona Mircești). În zona km 54-57 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se strecoare pe un coridor între construcții (case) și pădure. Până la km 65, traseul se dezvolta paralel cu CF500 (calea ferată), la Vest de localitatea Cozmești. În zona km 68+700 se strecoară prin coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 virează ușor către Vest pentru a ocoli localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300 – 71 + 400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași). La km 72+900 intersectează DC111 (strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (str. Moldovei)
Autostrada Mircești – Pașcani va avea trei noduri rutiere la Mogosești – Siret, intersecția cu A8 și al treilea la Pașcani. Zonele care vor avea sistem de iluminat public sunt: spațiu de servicii (Mircești), nodul rutier Mogoșești – Siret, pasajul peste DC 104, pod peste Parul, nodul rutier A7 – A8, pasaj peste DN 28A și nodul rutier Pașcani.
Guvernul va acorda despăgubiri în valoare de 12,6 milioane lei pentru construirea autostrăzii Mircești – Pașcani. Pe listă figurează peste 1.500 de proprietari de terenuri. Sectorul ieșean face parte din secțiunea Bacău – Pașcani a autostrăzii A7, celelalte două sectoare fiind raza județele Bacău și Neamț, respectiv:
- Săucești – Trifești (30,3 km) – costuri de 1,63 miliarde lei față de valoarea de 2,4 miliarde lei estimată de CNAIR
- Trifești – Gherăești (19 km) – costuri de 1,27 miliarde lei față de valoarea de 1,9 miliarde lei estimată de CNAIR.