Connect with us

Licitația de execuție a autostrăzii Tg Frumos – Lețcani a fost suspendată: a fost depusă o contestație

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale

Trafic

Licitația de execuție a autostrăzii Tg Frumos – Lețcani a fost suspendată: a fost depusă o contestație

Compania Strabag a contestat licitația pentru construirea tronsonului Tg Frumos – Lețcani, parte din autostrada A8. Deocamdată, motivele care stau la baza sesizării nu sunt cunoscute, cu toate că această contestația a fost depusă încă de pe 16 aprilie.

De regulă, sesizările depuse în timpul desfășurării unei licitații fac referire la probleme din documentația de atribuire sau nemulțumiri legate de eventuale clarificări pe care un ofertant le solicită, dar răspunsurile publicate de către autoritatea contractantă nu sunt de natură să aducă lămuririle necesare.

traseu tg frumos letcani autostrada a8

În mod ciudat, cu toate că sesizarea datează din 16 aprilie, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) încă nu a intrat în posesia acesteia. Pe portalul Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) apare informația că Strabag a plătit inclusiv cauțiunea. Procedural, după acest pas, CNIR trebuie să trimită către CNSC întregul dosar de achiziție pentru verificarea aspectelor sesizate de către Strabag.

În mod normal, ofertele pentru execuția tronsonului Tg Frumos – Lețcani trebuiau deschise pe 30 aprilie, termenul inițial fiind 24 martie. Contestația va întârzia cu cel puțin câteva luni acest moment. CNIR are în desfășurare și licitația pentru construirea tronsonului Moțca – Tg Frumos – în acest caz, nu sunt înregistrate contestații, iar ofertele ar urma să fie deschise tot în ziua de 30 aprilie.

Tronsonul Tg Frumos – Lețcani este unul dintre cele mai importante porțiuni ale autostrăzii Iașului, parte din A8: în cadrul procedurii se acordă punctaj suplimentar pentru acei ofertanți care își vor asuma finalizarea cu prioritate a segmentului la nord de Podu Iloaiei care, conform CNIR, va avea și un rol de centură a acestui oraș – Podu Iloaiei este supraaglomerat de mai mulți ani, mereu fiind ambuteiaje, iar cozile sunt kilometrice.

Proiectul prevede amenajarea următoarelor structuri: 33 de poduri și pasaje (în lungime totală de 7,8 km, cel mai lung fiind un pod peste râul Bahlui – 1,1 km), 2 tunele și 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28). Oficialii CNIR au mai spus că, în cadrul proiectului, vor mai fi executate două drumuri de legătură cu DN28 unul cu 2 benzi (5,2 km) și celălalt cu 4 benzi (7,6 km).

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Aricole din categoria Trafic

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top