Proiecte publice
Noul drum care va fi construit de investitorul de la Mall Moldova, la un pas de autorizare
Investitorul de la Mall Moldova a intrat în faza de obținere a autorizației pentru construirea drumului de legătură între complex și traseul proiectat al centurii ușoare a Iașului. Dosarul a obținut deja o serie de avize de la instituții de resort. Odată ce va fi emisă autorizația, lucrările se vor desfășura pe parcursul a 12 luni.
Proiectul a fost aprobat de Consiliul Local (CL) Iași în vara anului trecut, moment în care a fost și semnat un protocol prin intermediul căruia Prime Kapital își asumă investiția care va fi de uz public. Între timp, investitorul se pregătește de inaugurarea oficială a Mall Moldova, care este programată pe 17 aprilie.
- Citește și Investitorul de la ERA face o nouă lucrare de uz public: va reabilita un pod peste Bahlui

Care sunt avantajele construirii drumului de legătură
- Necesitatea unui sistem de transport durabil cu un accent marcant asupra optimizării performanţelor infrastructurii existente în zonă și creșterea nivelului de siguranță rutieră
- Necesitatea existenței unei infrastructuri rutiere eficientă și sigură pentru mobilitatea urbană în zonă în concordanţă cu necesităţile de transport în creştere
- Fluidizarea traficului rutier în zonă, scăderea timpilor de deplasare pentru autovehicule cu implicații în reducerea emisiilor generate de traficul rutier aglomerat
- Rezolvarea circulației carosabile și pietonale, accesul autovehiculelor corelat cu traficul din zonă și relaționarea cu zona cuprinsă între incinta Mall Moldova și municipiul Iași
„Drumul de legătură propus conform proiectelor prevăzute a se realiza pe amplasament va fi un drum de circulație publică care va asigura legătura auto între arealul Mall Moldova și Șoseaua de centură Iași-trafic ușor”, se arată într-un memoriu de prezentare a investiției.
- Citește și Investiția IKEA pentru construirea magazinului de la Iași se ridică la 90 milioane de lei

Drumul de legătură va fi construit în 12 luni de la începerea lucrărilor. Între timp, autoritățile locale și centrale înaintează în ritm de melc cu proiectul realizării variantei de ocolire Uricani – Cicoarei: investiția a fost relansată în campania electorală din anul 2020 și nici până în ziua de astăzi nu este recepționată documentația tehnică, iar sursa de finanțare este incertă.
