Trafic
Prima licitație din autostrada Iașului: traseul la nord de Podu Iloaiei și conexiunea cu nodul turbion A7-A8 au prioritate
UPDATE 18.12, ora 14:00. Consiliul de administrație al CNIR a aprobat miercuri documentația de licitație, iar CNIR poate lansa procedura de licitație în cazul sectoarelor Moțca – Tg Frumos și Tg Frumos – Lețcani, conform unui anunț al companiei.
Secțiunea de autostradă din județul Iași, cu cele două sectoare amintite, are o lungime de 55,6 kilometri, iar termenul de realizare este de 46 de luni (pentru fiecare tronson în parte), din care 10 luni etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuție. Pe traseul primului tronson (27 km) sunt prevăzute 36 de poduri/pasaje cu o lungime totală de aproape 9 kilometri, 4 tuneluri (lungime 1,7 km) și 3 noduri rutiere. Pentru tronsonul II (28,6 km), în cadrul Studiului de Fezabilitate au fost prevăzute 33 de poduri și pasaje cu o lungime de 7,7 kilometri, 2 tuneluri și trei noduri rutiere.
Știrea inițială:
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) pregătește lansarea licitației de execuție a primului tronson din autostrada Iașului, parte din A8, între Moțca și Lețcani. CNIR așteaptă undă verde de la Consiliul de administrație a companiei pentru a publica procedura de achiziție publică.
Potrivit CNIR, va fi acordat punctaj suplimentar la licitație acelor constructori care își vor asuma că vor finaliza înainte de termen traseul tronsonului la nord de Podu Iloaiei, care va avea și rol de variantă ocolitoare a acestui oraș. De asemenea, va fi punctată suplimentar finalizarea cu prioritate a segmentului Moțca – nodul turbion A7 – A8, nod care se află în construcție.
„Pentru a asigura corelarea proiectului Autostrăzii Unirii cu Podul peste Prut de la Ungheni, CNIR lucrează la o nouă lotizare, care să permită conexiunea Podului la viitoarea Autostradă și la rețeaua rutieră existentă”, spune CNIR în ceea ce privește legătura între Lețcani și Ungheni, în condițiile în care traseul la nord de Iași va avea, de asemenea, rol de centură ocolitoare.
Potrivit CNIR, secțiunea A8 Moțca – Iași – Ungheni are o lungime de 89 de kilometri, o valoare estimată de peste 25 miliarde lei și prezintă „o complexitate tehnică ridicată”. Pe traseu sunt prevăzute peste 110 poduri și pasaje cu o lungime de 26 kilometri și 16 tuneluri cu o lungime totală de 6,7 km.
„,Având în vedere complexitatea proiectului pentru secțiunea Lețcani-Iași-Ungheni (33 km), analizăm și pregătim temeinic documentațiile pentru lansarea licitațiilor de proiectare și execuție. Dorim să prezentăm antreprenorilor un caiet de sarcini riguros întocmit care să asigure dezvoltarea proiectului Autostrăzii la cele mai înalte standarde de calitate”, a comentat Directorul General al CNIR, ing. Gabriel Budescu.
Împărțirea inițială a autostrăzii Iașului era în patru tronsoane: Traseul a fost împărțit în patru tronsoane: Moțca – Tg Frumos (31,5 km), Tg Frumos – Lețcani (28,6 km), Lețcani – Iași (17,7 km) și Iași – Ungheni (15,5 km). Rămâne de văzut care va fi noua lotizare pe traseul Lețcani – Ungheni.
Așa cum APIX.ro a mai scris, suprafața totală a terenului ocupat pentru construirea autostrăzii este de circa 2.800 hectare. Traseul detaliat, pe fiecare tronson în parte, poate fi consultat într-un articol precedent.