Connect with us

A crescut din nou valoarea drumului ocolitor de la Podu Iloaiei: suma trece pragul de 120 milioane de lei

trafic podu iloaiei

Proiecte publice

A crescut din nou valoarea drumului ocolitor de la Podu Iloaiei: suma trece pragul de 120 milioane de lei

Valoarea proiectului de construire a drumului ocolitor prin sudul localității Podu Iloaiei a crescut din nou, până la concurența sumei de 127 milioane lei (inclusiv TVA). Lungimea drumului este 4.377 metri, conform memoriului (re)depus la instituțiile avizatoare. APIX.ro vă prezintă detaliat traseul final al variantei de ocolire, care se află în proiectare de câțiva ani.

Proiectul include realizarea unui viaduct (lungime – 90 m, n.r.) la km 0+240 metri și a unui pod (lungime – 38 m, n.r.) pentru traversarea râului Bahlui la km 3+900. De asemenea, este prevăzută amenajarea peisagistică a zonelor verzi, a taluzelor și a zonelor de girație pe o suprafață de 41.915 mp”, se precizează în documentație.

centura podu iloaiei
Traseul drumului ocolitor – conform calendarului anunțat în 2022, la acest moment drumul trebuia să fie în execuție, iar promisiunile CNAIR erau că, în aprilie 2025, ieșenii să fi scăpat de calvarul ambuteiajelor din zona Podu Iloaiei. Valoarea proiectului este de 106,9 milioane lei (fără TVA), 68,5 milioane lei din această sumă reprezentând construcții și montaj

„Proiectul variantei de ocolire ocupă o suprafață de aproximativ 156.169 mp, cu o suprafață construită de 107.258 mp. Din suprafața ocupată de proiect, 90.600 mp sunt în proprietatea privată a persoanelor fizice, persoanelor juridice și a autorităților locale, iar 65.569 mp sunt în domeniul public”, sunt câteva dintre datele tehnice ale proiectului incluse în premieră în memoriul depus la instituțiile avizatoare.

Potrivit sursei citate, realizarea variantei de ocolire va determina demolarea unor construcții care ocupă 6.723 mp, în cea mai mare parte (5.868 mp) fiind vorba despre bunuri (neutilizate) ale CFR, restul (855 mp) fiind în proprietate privată. Conform proiectului, șapte case vor fi demolate.

Care este traseul detaliat la variantei de ocolire

Traseul drumului ocolitor se desfășoară la sud de Podu Iloaiei. Viteza de proiectare este de 90 km/h pe zona de început și final a variantei, iar, din cauza faptului că traseul trece foarte aproape de case, care nu pot fi demolate, pe zonele respective, viteza de proiectare va fi de 50 km/h. Cea mai mare parte a traseului va fi realizată paralel cu calea ferată. Care este traseul:

  • traseul în plan se desprinde din DN 28 (E583), la km 45+486, printr-o intersecție giratorie, ce face legătura cu DN 28 și ieșirea de pe autostrada A8 Târgu Mureș – Iași (în proiectare). Girația are raza interioară de 18 m, lățimea căii inelare de 11 m.
  • la km 1+650, traseul intersectează DC 89, foarte aproape de calea ferată. Intersecția este realizată cu buzunar de viraj la stânga pentru vehiculele care vin dinspre Iași pentru a nu afecta traficul de pe varianta de ocolire, iar, pentru vehiculele care vin dinspre Târgu Frumos, sunt proiectate pene de racordare spre calea ferată. Începând de la această intersecție și până la podul peste râul Bahlui, varianta de ocolire este aproape paralelor cu calea ferată
  • la km 2+600, traseul intersectează drumul județean DJ 282D, iar amenajarea intersecției va fi făcută precum cea cu DC 89
  • de la km 2+600 și până la km 3+700, traseul trece prin zona de case construite și a Gării din orașul Podu Iloaiei, zonă în care viteza de proiectare este de 50 km/h. Pe această zonă sunt prevăzute mai multe curbe, amenajate astfel încât să nu conducă la demolări de case, valorile razelor în plan fiind cuprinse între 135 și 700 m
  • pe porțiunea cuprinsă între km 2+600 – km 3+220, traseul se suprapune cu DJ 282D (str. Scobălțeni)
  • la km 3+220, drumul județean se desprinde, printr-un viraj la stânga, de varianta de ocolire. În această zonă nu a putut fi proiectat un buzunar de viraj la stânga întrucât casele sunt foarte aproape de drumul ocolitor
  • la km 3+480, varianta de ocolire ocolește Gara orașului Podu Iloaiei, tot aici realizându-se o intersecție în „X” astfel încât să fie asigurat accesul localnicilor spre Gară. De asemenea, din cauză că traseul trece foarte aproape de accesul la Baza de recepție, este necesară relocarea accesului astfel încât să nu fie afectat de realizarea drumului ocolitor. De la această intersecție, traseul trece pe lângă Bază, ocolind o clădire ce aparține CFR
  • la km 3+900, traseul traversează râul Bahlui, după care urmează o curbă la stânga cu raza de 250 m
  • traseul variantei de ocolire se termină tot cu o intersecție giratorie, la km 49+062 pe DN 28. În zonă sunt amenajate mai multe construcții, inclusiv o benzinărie, în apropiere este o trecere la nivel cu calea ferată (la cca 150 m față de intersecția giratorie).
centura podu iloaiei
Punctul final al drumului ocolitor

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Articole din categoria Proiecte publice

To Top