Național
Autostrada Brașov – Oradea: un miliard de lei pentru 2 tronsoane/Cine sunt ofertanții
O asociere şi două companii au depus oferte pentru contractul de proiectare şi execuţie a tronsonului Zimbor – Poarta Sălajului, parte a autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea. Contractul are o valoare estimată de peste 730 milioane lei, fără TVA.
Ofertele au fost deschise pe 3 aprilie, la mai bine de un an de la lansarea procedurii de achiziție publică.
O altă licitație în relație cu aceeași autostradă, dar pe un tronson dintre două comune, din jud. Sălaj și Bihor, a atras cinci ofertanți. În total, cele două proceduri, derulate în paralel, înseamnă aproape 30 km de autostradă la costuri estimate de un miliard de lei.
Ofertanții sunt asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, FCC Construccion SA şi Nurol Insaat ve Ticaret AS.
Cele trei firme din asociere sunt patronate de Dorinel Umbrărescu (om de afaceri supranumit și „regele asfaltului”), iar FCC este deținută de firma spaniolă Farre Dot Santiago, în timp ce Nurol este o companie cu acționarat turcesc.
Tronsonul menționat mai sus face parte din autostrada Brașov – Tg Mureș – Cluj – Oradea și are o lungime de 12 km.
Recent, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a deschis ofertele și pentru alt tronson parte a autostrăzii Brașov – Oradea, respectiv porțiunea cuprinsă între Nusfalau (jud. Sălaj) – Suplacu de Barcău (jud. Bihor), în lungime de circa 15 km. În acest caz, valoarea contractului a fost estimată la aproape 400 milioane lei.
Potrivit anunțului publicat în SICAP, ofertanții sunt: Nurol (Turcia), Sinohydro Corporation Limited (China), Strabag (Austria), SA & PE Construct (România) și Construcții Erbașu (România).