Local
Banda unică pe bld. Nicolae Iorga poate fi instituită din luna aprilie
Primăria va avea, săptămâna viitoare, toate actele în regulă pentru înființarea benzii dedicate transportului local pe bld. Nicolae Iorga, în lungul căii de rulare pentru tramvaie, potrivit lui Radu Botez, președinte al Comisiei de circulație.
În acest sens, Poliția Rutieră va da avizul final, după ce ultimele observații ale instituției au fost dezbătute (și rezolvate) în cadrul ședinței Comisiei de acum câteva zile. „După obţinerea avizului IPJ, care este aşteptat până la sfârşitul lunii martie, instituirea benzii unice pe Nicolae Iorga poate fi pusă în aplicare chiar din luna aprilie”, a spus Radu Botez.
Singurul lucru care ar putea opri amenajarea benzii unice este decizia politică: realizarea unei benzi care prioritizează transportul public nu va fi pe placul tuturor, în contextul în care Primăria va dispune și alte măsuri complementare care vor aduce modificări în circulația rutieră: interzicerea virajelor la stânga, cu excepție intersecțiilor semaforizate.
În teorie, banda poate fi amenajată ușor prin montarea separatorilor care să delimiteze calea de rulare de carosabil, la fel ca în cazul Nicolina. Deși banda unică din cartierul amintit a provocat proteste la început, în timp și-a dovedit utilitatea. Un plus este și desființarea stațiilor de autobuz de lângă trotuar, măsură care este de natură să îmbunătățească, de asemenea, circulația rutieră.
În schimb, vor fi cel puțin două măsuri care nu vor fi agreate de șoferi. În primul rând, este vorba despre intrarea în pasajul de sub calea ferată, din zona spălătoriei de camioane: şoferii care vin dinspre Gara Internaţională nu vor mai putea face virajul la stânga prin pasaj, spre str. Hatman Şendrea, urmând a întoarce în Podul de Piatră.
A doua zonă este la ANAF: şoferii nu vor mai putea face virajul la stânga pe bld. Nicolae Iorga pentru a se înscrie pe direcţia Podului de Piatră. În schimb, vor putea efectua acest viraj în intersecţia semaforizată din zona clinicii Zenmed. Aşa cum Radu Botez a mai declarat, virajele la stânga vor fi permise doar în intersecţii semaforizate.
Celelalte zone unde Primăria analizează introducerea benzii unice sunt Păcurari și Bucium. În Păcurari, deocamdată, șansele sunt minime: încă nu există soluții pentru eliberarea carosabilului de mașinile parcate pe banda de la trotuar. Un detaliu interesant, invocat de către Radu Botez, este că cei mai mulţi dintre şoferi care parchează în zonă nu sunt rezidenţi, ci sunt şoferii „ocazionali” care ajung la spaţii comerciale sau alte locuri de interes.
Cel puţin aşa a relevat o analiză făcută de cei de la Comisia de circulaţie care, deplasându-se pe parcursul mai multor zile în Păcurari, au putut observa că, pe timp de noapte, numărul maşinilor scade foarte mult, iar, pe unele porţiuni, nu există autoturisme parcate. Una dintre soluţii ar putea fi cea propusă şi pentru şos. Bucium (după ce strada va fi modernizată), respectiv o bandă unică „fragmentată”: pe unele porţiuni să fie bandă dedicată transportului, iar pe altele şoferii să poată parca dar numai în regim cu plată (parcometre).
Până la instituirea unei benzi unice în Păcurari, o variantă la îndemână, şi dezbătută în cadrul Comisiei, vizează o bandă unică pe calea de rulare a tramvaielor între Moara de Foc (de la zona pasajului Băncilă) şi până la Gară.