Connect with us

UPDATE Ce efecte a creat la Iași pana informatică mondială care a dat peste cap cursele aeriene

terminal T4 aeroport iasi

Local

UPDATE Ce efecte a creat la Iași pana informatică mondială care a dat peste cap cursele aeriene

UPDATE, 20 iulie. În cele din urmă, la aerogara ieșeană au fost mai multe curse anulate. Astfel, vineri nu au mai fost efectuate zborurile spre Madrid și Londra, iar cea de la Londra, programată să aterizeze în cursul nopții, a fost de asemenea anulată. Sâmbătă, Wizz Air a anulat și decolarea spre Basel. În același timp, trei zboruri au avut, vineri, întârzieri majore: Antalya (150 minute), Liverpool (245 minute) și Bergamo (250 minute).

Știrea inițială:

O actualizare a unui program software de securitate a creat probleme majore pe aeroporturile din toată lumea. La Iași, efectele au fost indirecte, conform directorului aerogării Romeo Vatră. Totuși, unele curse au întârzieri majore, de până la 250 de minute.

„În mod direct, nu am fost afectați dar, având în vedere că au fost probleme la nivelul companiilor aeriene, în soft-ul lor, au fost afectați unii pasageri – au trebuit să meargă să facă check-in direct la ghișeu. Recomandarea noastră este ca pasagerii care au programat astăzi o călătorie să vină mai devreme pentru a avea timp să treacă pe la check-in”, a declarat Romeo Vatră.

Conform programului de zboruri publicat pe site-ul aerogării ieșene, trei zboruri înregistrau, vineri la amiază, întârzieri majore, respectiv spre Antalya (150 minute, dar, potrivit Flightradar24.com, cursa ar fi fost anulată), Liverpool (245 minute) și Madrid (95 minute). Ultimele două curse sunt operate de Wizz Air, companie care a anunțat că se confruntă cu dificultăți tehnice extreme cauzate de întreruperea sistemelor IT globale. Un anunț similar l-a făcut și operatorul Ryanair, companie care, de asemenea, efectuează zboruri de la Iași.

Între timp, presa internațională a relatat că pana informatică a fost provocată de un update de securitate la soft-ul Crowdstrike. La Iași, conform directorului Romeo Vatră, agenții de handling au propriul soft pe care îl utilizează.

În cazul Wizz Air, operatorul a anunțat că mai multe servicii nu sunt disponibile până la remedierea problemelor:

  • Website-ul și aplicația mobilă Wizz Air;
  • Sistemul de rezervare;
  • Sistemul de check-in online și afișarea cărții de îmbarcare;
  • Centrele de contact – rezervări noi și modificări ale celor existente

Potrivit Wizz Air, în timpul întreruperii serviciilor, serviciul de check-in este gratuit la aeroport. „Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate și eventuale proceduri de sănătate sau de siguranță specifice fiecărui aeroport”, se arată într-o informare a Wizz Air.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Local

To Top