Proiecte publice
O firmă „de casă” a CFR va reabilita Gara Pașcani: este singurul ofertant la licitație
Licitația pentru modernizarea Gării Pașcani a atras o singură ofertă, cu toate că valoarea contractului trece pragul de 33 milioane lei: ofertantul este o asociere din care fac parte două firme ale familiei Cicio, din jud. Satu Mare. Presa centrală a scris în mai multe rânduri despre relația strânsă dintre aceste firme și șefi ai CFR.
Liderul asocierii este Construct I.N.G., patronată de Vasile Cicio: om de afaceri care ar fi fost cununat de către un șef din conducerea centrală a CFR (Radu Pipa) care a condus și Regionala Iași (sursa). O altă firmă a lui Cicio, Daria Const SRL, este, de asemenea, parte din asociere.
Celelalte firme implicate sunt Pro Ami’s Consulting (Iași), ISPCF (București), Arcada Company (Galați) și Prima Construct (Iași). De remarcat prezența în asociere a companiei Arcada (în calitate de terț susținător), o firmă care a început să apară des la Iași în ultima vreme: de exemplu, această firmă este implicată și în proiectul de reabilitare a pasajului Socola, alături de Conest. Arcada este considerată cea mai mare firmă de construcții din Galați și este patronată de omul de afaceri Mihai Humă.
Cel mai probabil, asocierea își va adjudeca contractul de lucrări fără probleme, anunțul oficial fiind așteptat în toamna acestui an.
Gara Pașcani este reabilitată în cadrul unui program național care vizează modernizarea a 47 de stații din țară, iar valoarea estimată a contractului ajunge la 34 milioane lei, fără TVA. Odată ce va fi semnat contractul, termenul de execuție este 24 de luni: 6 luni pentru proiectare, iar 18 luni pentru lucrări.
- Citește mai multe despre lucrările incluse în proiectul de modernizare a Gării Pașcani
Stația Pașcani este amenajată pe un teren care, în total, are o suprafață de aproape 10 hectare. Construcția în care funcționează Gara are o amprentă la sol de circa 2.000 mp și o arie desfășurată de aproape 4.000 mp. În prezent, clădirea este într-un stadiu avansat de degradare.