Connect with us

PMI va cumpăra 12 tramvaie și va reabilita 8 km de cale de rulare

Investițiile se ridică la circa 230 milioane lei

Mobilitate urbană

PMI va cumpăra 12 tramvaie și va reabilita 8 km de cale de rulare

Primele două proiecte europene de amploare ce țin de mobilitate urbană vor fi aprobate de consilierii locali. Este vorba despre refacerea a patru tronsoane de cale de rulare pentru tramvaie. Dar, proiectele cuprind și alte lucrări/achiziții conexe. De exemplu, vor fi cumpărate 12 tramvaie (noi). În total, investiția ajunge la circa 230 milioane lei, iar cofinanțarea municipalității este de doar 2%, restul fiind bani asigurați de Uniunea Europeană. Pentru un tramvai estimările de cost ajung la circa 11,5 milioane lei/bucată.

Citește și Modificări fără precedent în traficul din Iași: noi sensuri unice și extinderea pietonalului

Însă, fondurile nu sunt chiar „gratis”, proiectele pe care le depune Primăria trebuie să obțină la evaluare minimum 60 de puncte. Inițiativele vor fi înaintate pe axa 4 a Programului Operațional Regional, acolo unde Iașul are „rezevate” în jur de 270 milioane lei.

Citește și Primul tramvai nou ar putea circula la Iași din decembrie 2018

Primul proiect face referire la reabilitarea infrastructurii de tramvai și reorganizarea circulației pe bd. Tudor Vladimirescu, investiție de 113 milioane lei, tronsonul fiind BucșinescuTudor Vladimirescu Calea Chișinăului:

  • reabilitare cale de rulare tramvai 2.410 ml
  • reabilitarea celor 2 peroane din stația Tudor Vladimirescu
  • reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (inclusiv cu supralărgirea bulevardului înainte de pod, în dreptul Facultății de Chimie)
  • construirea a două noi stații de transport public tramvai
  • achiziționarea a 7 tramvaie

Celălalt proiect are o valoare de 114 milioane lei și cuprinde trei tronsoane, în continuare vă prezentăm principalele lucrări pe fiecare tronson în parte.

Citește și VeloCity: 1.000 de biciclete, disponibile pentru închiriere. Lista stațiilor (automate)

Tronsonul Cinci Drumuristr. Păduriistr. Nicoriță:

  • lucrări de construcții și instalații aferente liniei de tramvai în lungime de 1.334 ml
  • realizarea elementelor componente necesare funcționării căii de rulare tramvai: infrastructura, suprastructură, rețea fir contact, substații de redresare, modernizarea elementelor de siguranță circulație tramvai (semnalistică verticală și orizontală, modernizarea trecerilor de pietoni, crearea de facilități pentru persoane cu dizabilități)
  • construirea a 2 stații de transport public
  • reabilitarea str. Pădurii: lungime carosabil 325 ml
  • reabilitare trotuare pe lungimea liniei de tramvai cu suprafa’a de 1.864 mp

Nu rata Tot ce trebuie să știi despre noua politică tarifară a CTP Iași

Tronsonul Piața Podul Roș intersecție cu bd. Primăverii:

  • lucrări de construcții și instalații aferente liniei de tramvai în lungime de 934 ml
  • realizarea elementelor componente necesare funcționării căii de rulare tramvai: infrastructura, suprastructură, rețea fir contact, substații de redresare, modernizarea elementelor de siguranță circulație tramvai (semnalistică verticală și orizontală, modernizarea trecerilor de pietoni, crearea de facilități pentru persoane cu dizabilități)
  • construirea a 2 stații de transport public
  • reabilitarea trotuarelor pe lungimea liniei de tramvai în suprafață de 3.320 mp
  • amenajare piste de cicliști pe lungimea trotuarelor (914 ml)
  • reabilitare spațiu verde în suprafață de 899 mp

Vezi și Lista completă a proiectelor pentru accesarea a 58,3 milioane euro (mobilitate urbană)

Tronsonul bd. Virgil Săhleanu intersecție cu bd. Metalurgieirond Țuțora:

  • lucrări de construcții și instalații aferente liniei de tramvai în lungime de 3.472 ml linie simplă și bucla de întoarcere în lungime de 210 ml
  • realizarea elementelor componente necesare funcționării căii de rulare tramvai: infrastructura, suprastructură, rețea fir contact, substații de redresare, modernizarea elementelor de siguranță circulație tramvai (semnalistică verticală și orizontală, modernizarea trecerilor de pietoni, crearea de facilități pentru persoane cu dizabilități)
  • reabilitare a șase peroane
  • construirea a șase stații de transport public
  • reabilitarea de spații verzi în suprafață de 5.180 mp
  • construire stație de transfer intermodală: caracteristici – lungime 61 m, lățime 8,3 m
  • achiziționarea a cinci tramvaie

Citește și Strategie turism: 3,5 km de străzi pietonale în buricul târgului

Anul 2018 va fi anul pentru semnarea contractului de finanțare europeană, dar nu este exclus ca Primăria să lanseze deja licitații cu clauză suspensivă, având în vedere că, dacă o astfel de procedură este în derulare la momentul depunerii proiectului, atunci proiectul primește un punctaj suplimentar. De menționat că, vineri, 10 august, consilierii locali vor aproba documentația de autorizare a lucrărilor de intervenție, a indicatorilor tehnico-economici și a proiectului tehnic de execuție.

Vezi și Cum va fi extins pietonalul Ștefan cel Mare

Pentru a nu pierde finanțările europene, Primăria trebuie să finalizeze lucrările la cele două proiecte cel târziu la sfârșitul anului 2023.

Te interesează viitorul traficului din Iași? Află despre perspectivele de dezvoltare ale circulației rutiere în zone precum Păcurari, Alexandru cel Bun, Dacia, Aviației, Moara de Vânt, Zona Industrială și Bularga

Alte articole din categoria Mobilitate urbană

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top