Connect with us

Tot ce trebuie să știi despre podul de la Brăila: ieșenii pot ajunge mai repede la mare

Inquam Photos / George Calin [preluată de pe Hotnews]

Proiecte publice

Tot ce trebuie să știi despre podul de la Brăila: ieșenii pot ajunge mai repede la mare

Autoritățile centrale au inaugurat joi podul care leagă județele Brăila și Tulcea: lucrările au început în 2019 și au avut o valoare de până la 2 miliarde lei, fără TVA. Un avantaj pentru ieșeni: podul scurtează drumul spre litoral, fiind construit în apropierea trecerii cu bacul.

Potrivit Ministerului Transporturilor, în primii 5 ani nu se vor achita taxe de trecere. Podul a fost inaugurat în condițiile în care drumurile de legătură nu sunt încă finalizate. MT a pus la dispoziție și o serie de informații inedite despre pod (le puteți consulta după clipul video de mai jos).

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri. În topul podurilor suspendate din actuala UE – Podul de la Brăila se clasează pe locul trei după deschiderea principală după Great Belt Bridge – Danemarca (1.624 metri) și Höga Kusten Bridge – Suedia (1.210 metri).

După cum relatează Hotnews.ro, cele două turnuri ale Podului ating o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România (excepție fac unele coșuri de fum sau antene).

În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relația parțială, cu descărcare în județul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila (etapa II) să fie finalizată cât mai repede. Drumul spre Măcin asigură o conexiune mai rapidă cu litoralul, în timp ce Jijila asigură legătura cu orașul Tulcea.

Mai jos, puteți vedea un timelapse spectaculos, realizat de Asociația Pro Infrastructură:

Valoarea inițială a proiectului este de 1.995.932.260 RON, fără TVA, finanțat din fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd.
  • Centrul Infotrafic al Poliției Române a anunțat joi că pe podul de la Brăila va exista restricție de viteză de 80 de kilometri la oră. Noaptea, în intervalul orar 21.00 – 06.00, de luni până vineri, circulația pe podul de la Brăila va fi suspendată. În weekend-uri și sărbători legale (chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii), circulația rutieră va fi deschisă, precizează Infotrafic. Aceste măsuri se aplică până la data de 30.11.2023 – dată până la care este estimat că va fi realizată și legătura cu Tulcea.

Principalele informații despre pod:

  • lungimea totală a podului este de 1974,3 metri;
  • înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației
  •  podul are 3 deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean;
  • tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost fabricate în România la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galați;
  • pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o procedură în premieră pentru România: s-au folosit fire de cablu de cca 5,44 mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în număr de 16, au format, ulterior, cablul principal. Au o lungime de 81.000 km, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori;
  • turnarea celor 4 piloni s-a făcut în sistem continuu, iar mecanismul de cofrare glisant a fost ghidat prin laser și au fost realizați aproximativ 2 metri la fiecare 24h;
  • cei 4 piloni principali ai podului sunt goi pe interior și sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță;
  • rosturile de dilatare au fost comandate și produse special pentru acest pod și asigură: +/- 1 metru pe malul brăilean și +/- 1.26 metri pe malul tulcean;
  • pentru construcția podului, s-au folosit 200.000 m3 beton armat, 25.000 tone oțel beton, 6.700 tone oțel pentru cele 2 cabluri principale, 8.600 metri coloane forate;
  • 14.000 tone asfalt au fost așternute doar pe pod;
  •  pentru execuția drumurilor, s-au folosit 1.4 mil. m3 umpluturi, 280.500 m3 material granular, 97.000 m3 beton armat, 6.500 tone oțel beton, 17.000 metri coloane forate;
  • suprafața asfaltată a drumurilor este de 312.130 m2;
  • lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km, după cum urmează:

Drumul principal Brăila – Jijila (Etapa I) are o lungime de 19 km și este prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin (Etapa 2) are o lungime de 4,3 km şi este prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila-Jijila) și se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin

Principalele lucrări prevăzute în cadrul contractului:

  • Podul suspendat peste Dunăre
  • 2 viaducte de acces
  • 1 viaduct peste calea ferată
  • 23,4 km lucrări rutiere (drumuri)
  • 35 poduri, pasaje și structuri minore
  • 86 podețe
  • 9 noduri rutiere și sensuri giratorii
  • 1 Centru de Întreținere și Coordonare
  • 1 stație de taxare

Mai mult:

  • este proiectat să aibă o durata de viața de 120 de ani;
  • are un centru de monitorizare și control care va înregistra permanent starea podului, prin cei 50 de senzori instalați pe pod în punctele esențiale;
  • pentru această structură, s-a efectuat cel mai complex și avansat proiect de testare a unui pod din România;
  • la acest pod, va funcționa un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor. Cablurile sunt izolate pe exterior cu o protecție care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior va fi permanent dezumidificat și monitorizat, astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv;
  • pentru a asigura durabilitate și protecție anticorozivă ridicată, tablierul metalic este, de asemenea, dezumidificat în interior, anumite rigidizări longitudinale fiind utilizate drept canale pentru distribuția aerului dezumidificat în spațiul intern al tablierului, iar un sistem de senzori va monitoriza asigurarea păstrării stării de umezeală din casetă sub nivelurile ce provoacă oxidarea. Se va menține o umiditate relativă sub 𝟰𝟬% pentru a nu exista coroziune și pentru a permite circulația pe pod în siguranță în orice anotimp;
  • podul este prevăzut cu trotuare, însă acestea vor fi folosite strict pentru mentenanța acestuia, nu vor fi deschise circulației pietonale publice;
  • nu se plăteșta taxa de trecere a podului în primii cinci ani.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Articole din categoria Proiecte publice

To Top