Connect with us

Un miliard de euro pentru primul sector din autostrada Iașului: 27 km între Moțca și Tg Frumos

tuneluri pe autostrada a8 sector iesean
Randare cu tuneluri pe autostrada Iașului

Trafic

Un miliard de euro pentru primul sector din autostrada Iașului: 27 km între Moțca și Tg Frumos

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a trimis, vineri, 20 decembrie, documentația de licitație pentru primul sector din autostrada Iașului, parte din A8, între Moțca și Tg Frumos. Valoarea estimată a contractului este de 5 miliarde lei, iar durata de realizare de 46 de luni: 10 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuție.

CNIR spune că sectorul prezintă „o complexitate tehnică ridicată”: sunt prevăzute 36 de poduri și pasaje (în lungime totală de 8,5 km, iar cel mai lung are 1,1 km), patru tuneluri (în lungime de 1,7 km) și trei noduri rutiere (Moțca, Pașcani și Tg Frumos).

Așa cum CNIR anunțase anterior, unul dintre criteriile de atribuire vizează un punctaj suplimentar pentru acei constructori care își vor asuma execuția în termen de cel 12 luni a unei porțiuni de 5 km: acest segment face legătura între Moțca și nodul turbion de la Pașcani (aflat în construcție în cadrul proiectului A7).

Licitația pentru sectorul Moțca – Tg Frumos va fi publicată în sistemul electronic de achiziții publice (SEAP), după ce Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) va valida documentația, pas care, de regulă, este o formalitate. Al doilea sector din autostrada Iașului, între Tg Frumos și Lețcani, va fi lansat în licitație, cel mai probabil, până la finalul anului, în condițiile în care și acestui tronson a fost finalizată documentația. Pe acest sector, la licitație va fi punctaj suplimentar pentru finalizarea înainte de termen a traseului la nord de Podu Iloaiei, traseu care va îndeplini și rol de centură ocolitoare pentru acest oraș.

CNIR a preluat spre implementare întreaga autostradă a Iașului între Moțca și Ungheni. În integralitatea ei, această secțiune are o lungime de 89 de kilometri și o valoare estimată de peste 25 miliarde lei. Pentru sectorul Lețcani – Iași – Ungheni, CNIR a început demersurile pentru o nouă lotizare.

tuneluri pe autostrada a8 sector iesean
Randare publicată de CNIR aferentă sectorului Moțca – Tg Frumos

În același timp, CNIR gestionează tronsonul montan al A8 pe sectorul Sărățeni – Pipirig, respectiv un traseu de 116 kilometri și care include patru loturi:

  • Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km) – segment în fază de licitație (depunere oferte pe 15 ianuarie)
  • Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km) – segment în fază de licitație (evaluare ofertă depusă de UMB)
  • Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km) – segment în fază de licitație (evalure cinci oferte depuse)
  • Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km) – segment în fază de licitație (evaluare ofertă depusă de UMB).

Alte două segmente din sectorul montan sunt gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și, în prezent, CNAIR evaluează ofertele depuse:

Capetele sectorului montan sunt în fază de execuție, respectiv în etapa de proiectare, în condițiile în care fiecare segment are stabilit constructorul:

  • capătul estic Leghin – Târgu Neamț – Moțca (30 km): constructorul desemnat este grupul de firme UMB, grup care lucrează și pe cea mai mare parte a autostrăzii A7 (250 din cei 320 km)
  • capătul vestic Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km) și legătura A8 cu A3 (2,4 km): constructorul desemnat este firma turcă Nurol

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Trafic

To Top