Investiții private
Un proiect controversat din Copou a ajuns din nou în analiza autorităților
Proiectul de construire a unui bloc pe str. Aurora 19-21 a intrat din nou în analiza autorităților, fiind așteptată o decizie în acest sens de la Comisia zonală pentru monumente istorice. Acum doi ani, în faza de consultare publică, proiectul a creat controverse: vecinii au contestat în principal faptul că noua construcția ar putea afecta versantul.
Proiectul urbanistic este unul mai vechi: intenția proprietarilor de a construi în zonă a fost manifestată acum circa șapte ani. Beneficiarii (Elena și Constantin Bâlu) au solicitat municipalității încă din 2014 aprobarea unui plan urbanistic zonal.
Proprietarii au la dispoziție o suprafață de 2.013 mp, teren pe care l-au achiziționat în 2004. Proiectul are aviz de la Comisia de urbanism a Consiliului Local, dar membrii forului au mai „tăiat” din indicatorii urbanistici maximi ceruți de dezvoltatori: clădirea va avea o suprafață desfășurată construită mai mică (CUT scăzut de la 1,8 la 1,2) și o înălțime de 14 metri față de cei 17 metri propuși. Imobilul va avea un regim de înălțime cu subsol, parter și trei etaje.
În perioada de consultare publică au fost depuse mai multe sesizări, în contextul în care în vecinătate sunt construite mai multe vile. Contestatarii nu au reclamat regimul de înălțime ci mai degrabă stabilitatea versantului. Dezvoltatorii au comandat două noi studii (geotehnic și hidrologic) care au fost avizate favorabil în anumite condiții.
„Terenul studiat face parte din versantul Aurora – sunt în funcțiune lucrări de ramforsare și drenaj și este constituit la suprafață din pământuri compresibile. Pentru construire cu un regim de înălțime ridicat – se recomandă un sistem de ramforsare și sprijinire a amplasamentului în zona construită pentru creștrea factorului de stabilitate al amplasamentului, dar este necesar și implementarea unui sistem de drenaj așa încât nivelul apei să fie coborât sub zona activă a fundației. Recomandare: fundarea indirectă prin intermediul unor piloți din beton armat, forați și turnați pe loc prin încastrare în stratul de bază”, se arată în raportul întocmit de specialiștii în urbanism ai municipalității.