Connect with us

Aeroportul revine la vechea strategie: modernizare dincolo de pistă (zona estică)

Proiecte publice

Aeroportul revine la vechea strategie: modernizare dincolo de pistă (zona estică)

Proiectul de dezvoltare a aeroportului pare să fi întrunit consensul clasei politice locale: aerogara trebuie modernizată în zona de est, dincolo de pista de aterizare-decolare. Toți factorii politici de decizie au declarat, la anumite momente, faptul că această strategie este cea mai viabilă. Propunerea e veche de 15 ani, dar, după 2012, eforturile s-au concentrat pe realizarea noii piste și a unor extinderi de construcții în actuala zonă de dezvoltare – extinderi care, acum, își arată limitele.

Extinderea pe zona estică – prin construirea unui nou aeroport – a fost propusă pentru prima dată de Search Corporation, firmă care a realizat atât studiul de prefezabilitate, cât și cel de fezabilitate în urmă cu 15 ani.

Oficial, Consitrans SRL, consultant contractat de Aeroport pentru suma de 3,1 milioane lei, a prezentat două variante de modernizare: în locul actual (partea de vest) și dincolo de pistă (partea de est). Inclusiv primarul Mihai Chirica declara acum câteva săptămâni că varianta de modernizare pe partea estică este cea optimă întrucât ce s-a făcut în locul actual sunt mai mult „cârpeli”.

Pe zona de est, terenul este liber de construcții, iar amenajarea noilor facilități nu ar perturba prea mult activitatea aeroportuară. Un alt avantaj vizează accesul auto mai facil, în contextul în care va fi realizată autostrada Tg Neamț – Iași – Ungheni.

Dezvoltare pe partea de est (schiță din noul proiect)

„Adevărul este că în actuala zonă a aeroportului extinderea este limitată de spațiu, în timp ce a două variantă propusă permite o creștere continuă și treptată a aeroportului, pe o perioadă mai lungă de timp și în conformitate cu cerințele care pot apărea în sectorul aviatic”, a declarat ieri președintele Consiliului Județean, Maricel Popa, la lansarea master planului de dezvoltare întocmit de Consitrans.

Propunere de refacere a actualei zone de dezvoltare

Documentațiile au fost predate CJ în mai puțin de 6 luni, deși termenul era de un an. În luna octombrie, studiul va fi dezbătut de consilierii județeni în plen.

Evaluarea actuală arată un necesar de cost de peste 125 milioane euro, potrivit șefului aerogării ieșene, Cătălin Bulgariu. Autoritățile vor să acceseze și fonduri europene, dar probabilitatea obținerii întregii sume este nulă.

Accesul viitor spre actualul loc de dezvoltare este destul de anevoios – în această poză putem vedea modul în care arhitecții noului PUG al Iașului au gândit traseul

Infrastructura care ar urma să se realizeze pe partea estică a aeroportului ar putea asigura un trafic anual de 3,5 milioane pasageri.

Continue Reading

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Alte articole din categoria Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top