Mișcări civice
Analiză MDM: cum este ignorată Moldova în planul de redresare post-pandemie
Mișcare pentru Dezvoltarea Moldovei (MDM) a publicat a analiză a modului în care proiectele de infrastructură ale Moldovei sunt tratate în noul Plan Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pe site-ul asociației au fost publicate mai multe concluzii în acest sens.
APIX.ro preia câteva dintre concluzii (pentru materialul integral accesați site-ul MDM):
- Conform listei investițiilor propuse spre finanțare în cadrul PNRR pentru domeniul Transport rutier durabil în Moldova, din categoria Autostrăzi și drumuri expres (TEN-T) se vor finanţa următoarele tronsoane de autostradă: Focşani-Bacău, Bacău-Paşcani, Paşcani-Suceava-Siret (A7), iar din categoria Variante ocolitoare și conexiuni municipii la rețeaua TEN-T: Botoşani-Suceava (DX), Piatra Neamţ-Bacău (DX) şi Vaslui-Bacău, propuneri insuficient argumentate în document
- Din lecturarea raportului PNRR nu reiese clar cum a fost realizată lista de proiecte. Impresia noastră e că întocmirea acestei liste de proiecte, ce nu respectă nici obiectivele generale şi nici pe cele specifice, s-a făcut în urma unui demers deloc transparent, în care voluntarismul politic a jucat un rol mai important decât nevoia reală de relații rutiere eficiente la nivel local, regional, naţional şi transnațional.
- Nicăieri nu transpare din text de ce sunt absente relațiile transcarpatice încadrate pe vectorul Est-Vest, singurul ce ar putea înscrie regiunea noastră în sistemul de circulație rapidă la nivel regional-european.
- Exact la doi ani de la promulgarea Legii Autostrăzii Unirii – A8 (29 noiembrie 2018), constatăm că acest proiect important absentează, în schimb apar relaţii stranii despre care nu s-a vorbit public deloc, precum Botoşani-Suceava, Piatra Neamţ-Bacău şi Vaslui-Bacău.