Smart City
Cum vrea Pașcaniul să devină „smart city”: digitalizarea serviciilor costă 1,5 mil. lei
Municipiul Pașcani are în curs o licitație prin intermediul căreia vrea să identifice o firmă care să-i digitalizeze unele servicii în urma unui contract cu valoare estimată de aproape 1,5 milioane lei, fără TVA.
Măsurile ar urma să fie implementate pe parcursul a 9 luni de la semnarea contractului, în condițiile în care firmele interesate pot depune oferte cel târziu pe 3 iunie. Banii necesari sunt asigurați din fonduri europene.
„Transformarea municipiului Pașcani într-un oraș inteligent va avea urmări asupra inovării tehnologice, transporturilor inteligente, creșterii eficienței energetice, vieții cetățenilor, lucrătorilor și întreprinderilor, prin numeroase aspecte legate, de exemplu, de transparență sporită, de democrație și va permite o participare mai activă la procesul decizional”, se arată în caietul de sarcini aferent licitației.
Una dintre componentele proiectului vizează implementarea unei platforme (portal web) care să simplifice procedurile administrative și să reducă birocrația pentru pășcăneni, alături de digitalizarea proceselor de administrare a documentelor.
„Soluția va acoperi funcționalitățile oferite în mod normal de o activitate la ghișeu”, se precizează în documentația de atribuire.
Astfel, prin intermediul portalului vor putea fi transmise documente cu caracter general și va conține și o secțiune de primiri solicitări și eliberare documente legate de urbanism: certificate, autorizații, procese verbale de recepție etc.
Alte componente ale portalului vizează asistența socială (procesare online a dosarelor specifice), poliția locală (incidente raportate online și realizarea unei hărți a infracționalității), asistență virtuală bazată pe inteligență artificială, aplicație pentru mobil (disponibilă pentru funcționarii instituției – o facilitate va fi, de exemplu, tipărirea chitanței în teren) și un management al achizițiilor, investițiilor, cotnractelor și proiectelor europene.
- Citește și Cum poate deveni Iașul un oraș inteligent?
Cealaltă componentă a proiectului de digitalizare a serviciilor Primăriei vizează achiziția de echipamente hardware – servere, mobile, tablete, imprimante și alte echipamente electronice – și a unui pachet integrat de software.
- Se vor implementa măsuri de simplificare pentru serviciile specifice fumizate partajat de către Municipiul Pașcani: administrarea domeniului public și privat al orașului, administrarea infrastructurii de transport de interes local, emiterea unor avize/autorizații. Se va implementa o platformă integrată care va furniza digital fluxurile de lucru de bază din cadrul instituției, în scopul eficientizării procesării documentelor, evitării întreruperilor ce pot apărea în fluxurile informaționale ale instituției, reducând astfel întârzierile în procesul decizional cu impact asupra activitaților operative și va asigura accesul online la serviciile publice gestionate de Municipiul Pașcani. Platforma integrată se va interconecta cu sistemele existente în cadrul primăriei, prin intermediul API-urilor ce vor fi puse la dispoziția prestatorului de către beneficiar, reprezentând extinderea sistemului informatic integrat din cadrul instituției, cu funcționalități de digitalizare a proceselor și documentelor, interacțiune online și de îmbunătățire a organizării instituționale și a procedurilor la nivelul primăriei – extras din caietul de sarcini al achiziției