Connect with us

De ce a eșuat licitația pentru pasajul subteran Panu? PMI nu a primit oferte, deși au fost companii interesate

Proiecte publice

De ce a eșuat licitația pentru pasajul subteran Panu? PMI nu a primit oferte, deși au fost companii interesate

Proiectul pentru construirea pasajului subteran Panu intră în prelungiri: licitația organizată de către Primărie nu a atras oferte, cu toate că au existat companii care au solicitat numeroase clarificări în faza de pre-ofertare: se pare că răspunsurile municipalității nu au convins. Contractul are o valoare estimată de peste 23 milioane lei, fără TVA, sumă considerată de unele companii „nerealistă”, în contextul creșterii costurilor din domeniul construcțiilor.

Una dintre principalele probleme constă în inexistența unui studiu geologic și arheologic. În avizul Direcției pentru cultură un astfel de studiu este solicitat, dar Primăria a lansat licitația fără să fi fost întocmită o documentație în acest sens.

De precizat că procedura vizează un contract de proiectare și execuție, iar, potrivit Primăriei, studiul trebuie făcut în faza de proiectare. Totuși, așa cum potențiali ofertanți au arătat, în documentația tehnică nu este solicitat un astfel de studiu. Cercetarea arheologică are o miză semnificativă în cazul acestui proiect având în vedere amplasamentul pasajului subteran: în zona din fața Palatului Culturii și doar câțiva metri de zona Școlii „Gh. Asachi” – recent, lângă această școală au fost descoperite vestigii arheologice în cadrul proiectului de extindere a complexului Palas, iar unele vestigii trebuie conservate.

Apoi, alte probleme au ținut de relocarea rețelelor de utilități: în documentația tehnică și conform precizărilor Primăriei, o astfel de lucrare intră în sarcina antreprenorului, dar, în devizul de lucrări, nu există sume alocate în acest sens. Municipalitatea a informat că devizul va fi actualizat după etapa de proiectare, în urma solicitărilor companiilor.

Un semn de întrebare este și în ceea ce privește finanțarea: în multe solicitări, companiile s-au interesat despre existența sau inexistența fondurilor alocate pentru proiect de la bugetul local. „Antreprenorul, în lipsa fondurilor disponibile pentru executarea lucrărilor, va avea dreptul la prelungirea perioadei de execuție, precum și la acoperirea costurilor suplimentare generate de suspendarea lucrărilor, conf. Contract încheiat”, este unul dintre răspunsurile Primăriei. „Se va emite ordin de sistare a lucrărilor în cazul lipsei fondurilor disponibile (sic)”, este un alt răspuns.

Nu în ultimul rând, potrivit Primăriei, valoarea proiectului ar urma să fie actualizată după ce adjudecatarul licitației ar fi făcut proiectarea lucrărilor și ulterior obținerii autorizației de construire. În context, amintim că contractul prevede 6 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor.

„Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nici unul dintre ofertanţii înscrişi nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toţi factorii de evaluare electronici, după caz”, este motivul pentru care licitaţia a fost anulată, potrivit informaţiilor disponibile în platforma naţională de achiziţii publice (SEAP).

Din explicaţia de pe SEAP rezultă că au existat intenţii de depunere de ofertă, dar niciuna dintre companii nu a finalizat procesul. „Vom relansa licitația”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Sebastian Buraga.

Pasajul subteran Panu este prevăzut cu 4 benzi, câte 2 pe sens, iar benzile de lângă axul străzii vor avea și calea de rulare și un trafic mixt: tramvaie și auto. Din punct de vedere tehnic, pasajul va avea o lungime de 70 metri cu o lăţime de 15 metri, în timp ce rampele de acces vor avea 120 metri (dinspre str. Panu) şi, respectiv, 150 metri (dinspre str. Palat). Rampa de intrare în pasaj, dinspre str. Panu, va fi în dreptul Casei Dosoftei (înainte de actuala trecere pentru pietoni), iar rampa de ieşire pe str. Palat va fi după cealaltă trecere pentru pietoni. Lucrările vor afecta un tronson de 450 metri din actuala infrastructură, iar noua linie de tramvai va avea o lungime de 865 metri.

Editor al publicației APIX.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat cu instituții de presă centrale și locale.

Articole din categoria Proiecte publice

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top